12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    gipsman

iChat blijft zwak broertje ?

Ik gebruik alle Macapps behalve i Chat.
    Of is het toch zo dat je met een iChataccount:
    -kan bellen/gebeld worden door skype,gizmo,etc.
    -kan bellen/gebeld worden door gsm en vaste lijnen ?
    -kan sms’en en sms ontvangen ?
    -filetransfer kunt doen van/naar skype, etc. ?

Ook in Leopard lijkt dit allemaal niet te kunnen..
    (Ik besef dat het niet alleen van apple afhangt)

Bijdrager
    LEXY

Inderdaad, dat kan dus allemaal niet.
    Maar wat kan er allemaal niet wel met je iChatbuddies in de Leopardversie…!!!
    Ik zou dus zeggen, de grote sterke broer waarbij alle andere messenger broertjes bleekneusjes blijken…

Bijdrager
    midas

helaas gebruikt niemand ichat:?

Bijdrager
    petermac

Indeed, al die kickass features zal ik zo goed als nooit kunnen gebruiken omdat ik niet dveel mensen met een Mac ken, laat staat iemand met een Mac die dan ook nog iChat gebruikt…

Bijdrager
    baziel

het moet meer protocollen ondersteunen; msn, yahoo,..

Moderator
    Night

of iChat, net als iTunes en Safari, porten naar het PC platform!;)

Bijdrager
    Marieke van Osch

Toch wel raar dan dat er twee complete chatgroepen bommetje vol zaten tijdens de live-uitzending van OMT. Allemaal iChatgebruikers…:-)

Ik gebruik het zelf ook elke dag. Eerst begonnen met 1 buddy, nu zijn het er 14 die ik echt zelf ook ken. Kortom, gewoon beginnen! Voor de rest hebben nog andere mensen mij ook toegevoegd, want soms krijg ik ineens een bericht van een compleet onbekende. Of je daar dan mee gaat kletsen is dan altijd je eigen keuze 8)

Bijdrager
    Double_UK
    ”move”

Toch wel raar dan dat er twee complete chatgroepen bommetje vol zaten tijdens de live-uitzending van OMT. Allemaal iChatgebruikers…:-)

Dat was niet zo raar. De instructie op die pagina gaf aan dat je iChat moest gebruiken.
    Ik gebruik het anders nooit. Al was het alleen maar omdat ik met geen mogelijkheid mijn gebruikersnaam kan wijzigen. Hij laat altijd mijn echte naam zien. Behalve als ik deze in Adresboek wijzig…. :x
    En gek genoeg kent Adresboek een veld ‘bijnaam’ (dus perfect voor een gebruikersnaam) maar die wordt dus weer niet gebruikt door iChat. Zucht… :roll:

Bijdrager
    MedahOSX
    ”Night”

of iChat, net als iTunes en Safari, porten naar het PC platform!;)

Dat is nou precies wat ik meteen dacht toen ik de keynote zat te kijken, erg leuk al die effects,backdrops en ichat theatre. Helaas kan dat alleen van mac naar mac, enja daar zijn er niet zo heel veel van. Ik gebruik iChat en vrienden gebruiken AIM ,helaas ondersteund die niet al die features. iChat voor Windows willen we dus! (en in de iPhone natuurlijk)

Bijdrager
    Ispank

Al die msn-gebruikers op windows stappen heus niet zo opeens over naar ichat… Laat apple eerst maar eens msn-protocol met alle features (en meer!) door ichat ondersteunen. Dan wordt het misschien een aantrekkelijk alternatief voor zowel de apple-gebruiker dan wel de windows-gebruiker (indien apple ichat voor windows zou uitbrengen). De msn-versie die windows voor apple ontwikkeld loopt hopeloos achter op de windows-versie. Geen webcamfunctie, geen schermafbeeldingen in de lijst, geen spelletjes ondersteuning, geen audio ondersteuning etc. Dus het zou wel gewenst zijn.

Bijdrager
    apenstaartje

iChat ondersteunt wel meerdere protocollen, msn is ook mogelijk met iChat.
    Voor de rest kun je je ook afvragen waarom skype e.d. geen ondersteuning hebben gemaakt voor het aol protocol (waar iChat op loopt)… die was er eerder dan de skype op de markt kwam. Het is hier een beetje de rollen omdraaien lijkt het door iChat de schuld te geven. En ik heb hier een ruime hoeveelheid mac mensen in mijn lijst, maar lang niet allemaal, er zitten ook windows en andere platformen tussen.

”Double_UK”

Ik gebruik het anders nooit. Al was het alleen maar omdat ik met geen mogelijkheid mijn gebruikersnaam kan wijzigen. Hij laat altijd mijn echte naam zien. Behalve als ik deze in Adresboek wijzig…. :x
    En gek genoeg kent Adresboek een veld ‘bijnaam’ (dus perfect voor een gebruikersnaam) maar die wordt dus weer niet gebruikt door iChat. Zucht… :roll:

Bij een ander wordt de naam die in je adresboek staat ook niet weergegeven, maar de naam die die persoon er aan heeft gegeven (in zijn adresboek) en anders blijft de nick staan.
    Als je je naam niet wilt zien in je buddy lijst (van jezelf) dan kun je er ook op klikken en krijg je je nick te zien.

Bijdrager
    Double_UK
    ”apenstaartje”
    ”Double_UK”

Bij een ander wordt de naam die in je adresboek staat ook niet weergegeven, maar de naam die die persoon er aan heeft gegeven (in zijn adresboek) en anders blijft de nick staan.
    Als je je naam niet wilt zien in je buddy lijst (van jezelf) dan kun je er ook op klikken en krijg je je nick te zien.

Ik denk dat ik iets verkeerd doe. Want wat ik ook probeer, m’n ‘schermnaam’ (of ‘nick’ of hoe je het ook noemt) blijft mijn echte naam vermelden. En ik weet niet waar ik dat moet wijzigen.
    Ik heb een programma meestal snel door (qua instellingen en zo) maar dit is dus een compleet raadsel.

In Microsoft Messenger (!) kan ik gewoon m’n schermnaam in de voorkeuren eenvoudig veranderen. Waarom kan dat hier dan niet? :x

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.