10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Syndic

iChat AV USB blijft eruit knallen :(

ff wat system info eerst:
    Quicksilver 733 – 640 ram – OSX 10.2.6
    iChat AV USB patch – APE 1.3 – macam driver – Kensington webcam
    Verbinding via XS4ALL ADSL Basic (768 down, 128 up)

Webcam werkt perfect onder iVisit, dus daar zit het probleem niet.
    Wat is er aan de hand? Onder iChat werkt webcam wel, ik zie mezelf netjes in de preview. Zodra ik ga connecten met iemand, en die andere persoon accept mij, knalt iChat AV USB er genadeloos uit. (Het programma iChat AV is onverwachts gestopt). Keer op keer.

Wat heb ik al gedaan?
    Ik ben al teruggegaan naar iChat 1, van daaruit opnieuw iChat AV geinstalleerd en van daaruit weer iChat AV USB geinstalleerd. Mocht niet baten helaas :(

Firewall staat uit, dus alle poorten staan open…
    IK heb echter op m’n QS geen audio-in poort zitten en heb ook geen ingebouwde mic in m’n webcam zitten. Onder iChat AV USB kan je echter microphone enabled uit zetten, heb ik ook gedaan, hielp ook niet
    :x Ik heb gespeeld met verschillende bandwith connecties in de prefs… bij allemaal geen succes. Nu denken Amterdam en ik dat het misschien kan liggen aan XS4ALL omdat je daar op de één of andere manier achter een interne Firewall zit… maar het lijkt me dan stug dat heel iChat eruit knalt, lijkt me eerder dat je dan een melding vanuit iChat krijgt.

Dus… iemand nog een ideetje? :P

Bijdrager
    Sixer

Ja: Update je iChat onder 10.3.

In 10.3dp1 is een “Test Update” verschenen in Software Update die ook iChat ietwat update. Zou dus kunnen dat je hiermee minder crashes krijgt. Bij mij is het feit echter ook gewoon dat iChat zwaar onstabiel is.

Misschien dus dat deze update verschil maakt.

Om in je ADSL modem zeker te weten dat al je poorten goed gemapt staan: Zet het IP van je Mac op 10.0.0.150 staat ; Ga in je browser naar 10.0.0138 en zet onder Advanced –> NAT/PAT settings je Default Server op 10.0.0.150. Zo komen allen poorten die niet zijn gedefinieerd, uit op je Mac.

Bijdrager
    macpro

Syndic, heb je al eens in de logfiles van iChat AV gekeken?
    Die kun je via Systeem Profiel of Console bekijken.
    Soms kun je daar wel een hint vinden die je in de goede richting helpt.

Bijdrager
    Syndic

Hier het logbestand over het crashen van iChat:

[code:1:1f9f28e482]2003-07-13 13:29:03.443 iChatAgent[428] *** NSEXCEPTION RAISED ***
    NSObjectInaccessibleException: NSDistantObject is invalid
    -[NSDistantObject forwardInvocation:]
    -[NSInvocation invoke]
    0x5368
    0x491cc
    forkThreadForFunction
    _pthread_body
    0x0
    [/code:1:1f9f28e482]

Ik kan er persoonlijk weinig van maken :?

Bijdrager
    Syndic

Tip van Six ga ik strax ff proberen :D ga eerst ff m’n hoofd leegmaken buiten :P

Thanx 4 now:wink:

Bijdrager
    Urbin Design

KLote Syndic hoop dat we er met z’n allen uit kunnen komen.;)

Bijdrager
    Jlle

Bij mij lijkt het te werken (preview doet het enzo) maar zodra ik connect hoor ik een piepje en dan bevriest het beeld:(

iChat crashed verder niet, alleen het video chat windowtje
    De nieuwe versie helpt niet:(

Overigens gaat de audio prima.

ibook800, 10.2.6, xs4all adsl

Bijdrager
    Mac-ofiel
    ”Syndic”

Tip van Six ga ik strax ff proberen :D ga eerst ff m’n hoofd leegmaken buiten :P

Thanx 4 now:wink:

Hoofd leegmaken?? :? Moet voor jou toch niet zo moeilijk zijn :lol: :P :wink:

Bijdrager
    Jor1

bij mij ging het pas werken toen ik een microfoon in de mic ingang stak.
    Daarvoor kon ik dit niet omzeilen.:(

aangezien jij zegt geen audio ingang te hebben, denk aan een usb mic;

of toch maar een iSight!?:P

Bijdrager
    Martino

Geen verbinding met XS4all en V2200E router…. heeft iemand met Panther al geprobeerd direct in de ADSL modem met PPTP in te loggen? Met Jag zijn er nog steeds authentication errors.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.