11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    gauti

iChat AV met iemand bij wanadoo cable

Hi!

Ik schrijf hier uit IJsland. Ik probeer al een tijdje een verbinding te maken met mijn schoonfamilie in Nederland via de IChat AV. Het chatten (typen) lukt wel maar geluid of video geeft problemen.

Als een van ons de ander inviteert om te praten of video-chat, dan krijgt de ander de invitatie en die kan je dan accepteren maar daar houdt het dan mee op. Je krijgt dan een melding dat de ander de verbinding heeft verbroken.

We hebben de video-chat geprobeerd met mensen uit de VS en dat is gelukt, dus het probleem ligt waarschijnlijk niet bij ons.

Het enige wat ik me kan bedenken is dat het probleem ligt bij de verbinding in Nederland, dus Wanadoo Cable. (Allebei de firewalls zijn uitgeschakeld.)

Heeft iemand hier ervaring mee? Of heeft iemand een iedee om dit op te lossen?

Groeten,

Annemieke & Gauti

ps. ik stuur de vraag ook naar Wanadoo, maar het duurt altijd zolang om hun te overtuigen dat het niet ligt aan MacOSX, welke ze niet ondersteunen.

Bijdrager
    marchel

ik heb het zelfde probleem
    ik zit wel in nederland
    kan met iedereen ichat av gebriuken
    sound doet het
    beeld ook maar de mensen die een wanadoo basis abelement hebben
    daar heb ik de zelfde probleemen mee als dat julli hebben

dus het licht aan wanadoo heb ik het gevoel

Bijdrager
    rosenberg

klinkt bekend in de oren…kan ook aan je instelling van de iSight liggen,bij preferences/video/bandwidth…de instelling op 100kbps zetten, dan is het video probleem vaak opgelost.

Bijdrager
    153957

en je moet alle ports open zetten.. , tenminste daar door werkte het bij mij opeens, al je op een router zit moet je die ook open zetten..

Bijdrager
    Torz

Maar dan nog heb ik moeilijkheden met wanadoo.Bijt wanadoo >xs4all of omgekeerd??

Met OSX heeft het trouwens niks te maken.Data verkeer via poorten vam de server heeft niets te maken met een OS.Zo’n provider kan niet zien van welk OS de packets afkomstig.Het zijn gewoon bitjes die worden verzonden.

Bijdrager
    HSL

als ze cable basic hebben (dat abo van 27 euro..) dan gaat het zoiezo niet werken, die is namelijk net zo snel als telefoon lijn,.. geluid moet dan wel lukken maar beeld waordt dan lastig.

HS-L

Bijdrager
    Macnificent

Even dit topic weer actueel maken, aangezien ook ik probeer een iChat Audio sessie op te zetten zonder succes.

Ben aangesloten via Wanadoo Cable (basic broadband). Alle juiste firewall poorten staan open, maar kan geen connectie maken: “Network time-out” (zie hierboven).

Is het inmiddels al iemand gelukt om met een Wanadoo abonnement, danwel met iemand anders met een wandoo abonnement een Audio chatsessie op te zetten??

Bijdrager
    Bjos

Help ik krijg het niet voor elkaar om te Ichattttten.

wat doe ik verkeerd?

krijg alleen mijzelf inbeeld, maar dat kan ook in de spiegel!javascript:emoticon(‘:P’)

javascript:emoticon(‘:apple:’)

Bijdrager
    Macnificent
    ”Macnificent”

Is het inmiddels al iemand gelukt om met een Wanadoo abonnement, danwel met iemand anders met een wandoo abonnement een Audio chatsessie op te zetten??

Zit toch wel erg verlegen om deze vraag.
    Ik wil het graag werkend krijgen. Als ik google op ichat en wanadoo krijg ik zelfs op de applesite een verhaal over het aanraden van wanadoo door apple. dan zal iChat Audio (heb het dus niet eens over video hè) toch wel moeten werken?!

waarom wil de audio Chat dan niet werken bij mij en bij meer mensen als ik dit draadje lees:evil: :x

Kan overigens geen e-mail adres vinden van wanadoo om eens een mailtje naar te sturen. weet iemand anders hoe ik ze via mail kan bereiken??

Bijdrager
    Macnificent

Nog steeds niemand die mij antwoord kan geven???????? :sealed:

Bijdrager
    passenger

Kan overigens geen e-mail adres vinden van wanadoo om eens een mailtje naar te sturen. weet iemand anders hoe ik ze via mail kan bereiken??

Helpdesk bellen, dat is het enige wat mogelijk is bij Wanadon’t. Het probleem is (nog steeds, was in elk geval) dat zij Mac OSX niet ondersteunen. Het werkt uitstekend, ze hebben alleen geen zin om er geld aan uit te geven.

Ik zou ook niet weten hoe je andere hulp kunt krijgen, behalve dan op andere fora (sorry….) of bij Klokhuis misschien.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.