13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    NewToMac

iChat

Hey mensen,

Ik heb zojuist een ichat account gemaakt. in mijn omgeving ken ik niemand met een mac. Graag wil ik effe kijken hoe geweldig m’n ingebouwde isight is. Wil dus m’n iChat testen.

Weet iemand hoe ik in contact kan komen met mensen die ook iChatten?

Alvast bedankt

Bijdrager
    sypie

geef mij je chatadres

Bijdrager
    Marius1976

Hoi!

Stel even in je profiel je chatadres in.

Je kunt mij ook toevoegen.

PM me voor het adres.

Bedenk me net dat ik m’n trial account van .MAC wel es mag valideren…

Groet,
    Marius

Bijdrager
    NewToMac

hey, mijn chat adres is …..

Bijdrager
    sypie

argh, stom van mij…ik gebruik geen ichat.. wel g-chat

Bijdrager
    Freek.

Je kunt via de Voorpagina -> Extra’s ook nog naar de MacOSX.nl Chatroom.

Bijdrager
    NewToMac
    ”FreekMac”

Je kunt via de Voorpagina -> Extra’s ook nog naar de MacOSX.nl Chatroom.

wanneer ik op de link klik, opent Adium zich. Is dit de bedoeling?

Bijdrager
    lowfi

Misschien ken je wel mensen die skype gebruiken? Die ondersteunt sinds kort ook videochat…

Bijdrager
    pascal75

of via amsn videochatten met andere msn gebruikers… maar die maakt geen optimaal gebruik
    van je cam hoor… met i chat werkt dat toch wel het mooist.

Bijdrager
    NewToMac
    ”pascal75″

of via amsn videochatten met andere msn gebruikers… maar die maakt geen optimaal gebruik
    van je cam hoor… met i chat werkt dat toch wel het mooist.

Dat weet ik. Heb laatst dat filmpje gezien van hoe iChat werkt. Geweldig! Nu alleen nog wat contactpersonen om het te testen:D

Bijdrager
    Marius1976

Gisteren probeerden NewToMac en ik iChat uit, maar het ging helemaal mis!

We konden wel chatten, maar dat was het enige. Zodra ik een Video, of een audio gesprek wilde starten, kreeg ik op het moment dat NewToMac accepteerde hier een foutmelding (zo’n ‘wil je dat ik deze foutmelding naar apple verstuur?’) en bij mij was daarna m’n complete internet verbinding ‘bevroren’. Ik kon geen website meer zien, mail checken of wat dan ook. Als ik iChat opnieuw opstartte kreeg ik ook geen verbinding meer. Pas na even wachten (ca 1 minuut) kon ik weer verbinden en was m’n internet verbinding ook weer terug.

Nu heeft NewToMac een intel Mac, en ik een G5. Maar ik mag toch aannemen dat dit gewoon werkt? Hebben er meer mensen al eens deze fout gehad?

Ik begin wat te twijfelen aan mijn iChat. Is er niet een makkelijker manier (dan met zo’n tweak achtig progje) om iChat even opnieuw schoon te installeren.

Hmmm volgens mij gaat dit topic hierover: http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=74579

Groet,
    Marius

p.s. ik heb os x 10.4.7 en iChat 3.1.5 (v436)

Bijdrager
    DarkRaverNL

Ik heb Marius even geholpen, met succes, hij kan nu zelfs met meerdere mensen videochatten, hebbe we gelijk even uit getest, hier wat je moet doen:

open de Terminal.
    tiep: telnet 10.0.0.138 [enter](of wat je routers IP ook is).
    dan tiep: nat unbind [enter]
    application = SIP [enter]
    port = 5060 [enter]
    port_end = 5060 [enter]
    en stop dan zou de terminal je een kleine zin moeten geven, stop hierna deTerminal.

Hopelijk werkt het voor anderen ook.

”lowfi”

Misschien ken je wel mensen die skype gebruiken? Die ondersteunt sinds kort ook videochat…

Voorlopig herkent Skype nog geen eens me iSight, en ja heb me iChat uitgezet, het lampje gaat aan als ik Skype opstart, en na een 10 tal seconde weer uit :s

Bijdrager
    Marius1976

Het werkt inderdaad.

In mijn geval gaat het om een SpeedTouch 546 (adsl, multiPC modem).

Groet,
    Marius

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.