15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    Jesper

iChat

Hallo,
    ik heb Mac OS X Jaguar met alle installatie cd’s, laatst wou ik iChat installeren maar kon het nergens vinden. Op de prommatuurherstel cd heb ik toen applications opnieuw geinstalleerd, maar ik heb daarna geen iCal en iChat kunnen vinden.

Waar kan ik het vinden of downloaden?

Bedankt

Bijdrager
    britte

kun je downloaden via Programmatuurupdate.

Bijdrager
    Jan-Willem

of versiontracker

Bijdrager
    Ruben

Bijdrager
    Jesper

iChat staat bij programmatuur update niet in de lijst. En bij version tracker staat dat je hem alleen kunt krijgen wanneer je die update installeert, heb dus voor de 2e keer update gedaan en nog steeds kan ik iChat nergens vinden.

Wie helpt me met dit probleem?

Bijdrager
    chonazz

probeer het anders via carracho of een of ander peer to peer porgje…
    kan best zijn dat het werkt…
    maar volgens mij kan je het ook van de apple site halen!

Bijdrager
    MacAttack

iChat zit toch gewoon in de installatie? ga een keertje naar ‘archief’ in de finder en dan ‘zoek’ en dan “iChat” ingeven

Bijdrager
    michelvdb

Installeer Pacifist. Open op Installatie CD1 System/Installation/Packages. Hierin vind je Essentials.pkg dat je op het Pacifist venster dropt. Daarin zit iChat.

Bijdrager
    Ruben
    ”Jesper”

Wie helpt me met dit probleem?

Ik heb de iChat van mijn iBook even ingepakt en online gezet voor je op http://www.iruben.com/macosx/download.

Ik weet niet zeker of dat werkt, maar je kan het natuurlijk altijd even proberen.;-) Gewoon even de DMG file openen en de inhoud naar je eigen Applications folder slepen.

Laat meteen even weten of dit inderdaad werkt, altijd makkelijk voor eventuele vergelijkbare vragen in de toekomst…

Moderator
    Adriaan Mol

Ik denk dat het niet lukt, want iChat gebruikt Frameworks die in de Library map te vinden zijn (bij de meeste programma’s werkt dit wel gewoon hoor). Deze Frameworks zijn nodig omdat iChat een menu item heeft en zonder het programma gewoon kan inloggen.

Adriaan

Bijdrager
    Ruben

Oh… da’s wel jammer dan… maar ja, zo leer ik ook iedere dag weer iets nieuws.:-)

Bijdrager
    Jesper

Bedankt Ruben voor iChat, hij doet het. Nog even een vraagje, weet je misschien waar ik een eMail adres kan krijgen wat werkt met iChat? Me hotmail account werkt niet. Het liefst gratis

Thanks

Bijdrager
    MacAttack

wia AOL of via de site van netscape

www.aol.com
    www.netscape.com

AIM werkt niet met e-mailadressen (enkel voor .mac wel) bij AIM heet dat een screenname

Bijdrager
    Jesper

Zijn er hier nog wat mensen die van iChat gebruik maken? Heb tot nu toe maar 1 maatje in me lijst waarmee ik over OS X kan praten. Zou graag wat meer buddy’s willen hebben.

:roll:

Bijdrager
    Syndic

Ik denk dat iedereen die hier onder z’n signature het iChat blokje heeft staan wel met je wil babbelen :D Als jij hem nou ook nog ff actief maakt in je profiel…

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.