9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    insider

iCentre failliet of niet? Reparatie wel of niet erheen brengen?

Gaat iCentre failliet of niet?

Ik denk dat iCentre wel binnen afzienbare tijd zal worden overgenomen door een andere keten, met al die winkels. Maar lijkt onwaarschijnlijk dat een koper alle winkels zal willen hebben. En ook onwaarschijnlijk dat ze alle mensen in dienst zullen houden. Ze hebben niet voor niets problemen.

Tijdens een surseance mag je geen mensen ontslaan. Dus iCente zal eerst failliet moeten gaan en dan kan een koper de goede delen er uit kopen. Bij een faillissement moet eerst de rechtbank beslissen, en een curator moet uitzoeken welke apparatuur van wie is en of er nog voor betaald moet worden. Maar dat is voor de curator van later zorg…Die houdt zich eerst bezig met de deal en zoveel mogelijk geld binnenhalen voor de schuldeisers en zijn eigen salaris.

Dus als je nu iets wilt laten repareren bij iCentre kan je beter even wachten tot duidelijk is wat er gaat gebeuren. Anders kan je straks weken wachten tot je je apparaat al dan niet gerepareerd terug krijgt.

Bijdrager
    me.com

Ik denk niet dat mensen die apparatuur hebben ingeleverd zich zorgen hoeven te maken.

Reparaties gaan gewoon door en mensen mogen hun machine blijven inleveren bij iCentre ter reparatie of onderzoek. De machine die wordt ingeleverd blijft eigendom van de klant en daar zal de curator niets mee te doen hebben mocht het zover komen.

Ik weet ongeveer wat er speelt op dit moment en mensen die een machine, iPad of iPod hebben ingeleverd hoeven zich geen zorgen te maken.

Bijdrager
    eugy

Aangeboden reparaties vallen buiten de failliete boedel. MAAR dit betekent niet dat je er geen last van zult krijgen. Bij een eventueel faillissement valt de bedrijfsvoering stil. En dan kan je beginnen met wachten. Dus wil je zekerheid hebben over wanneer je je ter reparatie aangeboden apparaat terug krijgt dan kan je iCentre beter even vermijden.

Bijdrager
    Shmoo

Steek eens een vinger in mijn mond – dat doe je waarschijnlijk ook niet.

Bijdrager
    insider

ja me.com. De reparaties blijven eigendom van de klant, en die krijgt ze terug, Bij Frs (vorige zomer failliet) was dat na 6-8 weken en soms ook ongerepareerd. Zodat ze alsnog gerepareerd moesten worden. Je mocht ze afhalen in Lelystad, want de curator stuurde ze niet op.

Bijdrager
    Xcode

iCentre is al een onbetrouwbaar bedrijf, nu het op omvallen staat zou ik uit de buurt blijven als het op reparaties aankomt. Je krijgt je product uiteindelijk natuurlijk wel terug, het is immers van jou, maar zoals hierboven al wordt aangegeven is het nog maar de vraag hoeveel moeite en tijd je dat gaat kosten. Weet niet of het om een reparatie onder garantie gaat, maar in dat geval kan je volgens mij beter even naar de Apple Store in Amsterdam gaan of even bellen met Apple Nederland, ongeacht waar je woont.

Bijdrager
    markske

de reparaties bij iCentre kunnen gewoon ingeleverd worden hoor. Dinsdag Macbook ingeleverd. Topcase kapot. Morgen alweer op te halen. Goede service nog steeds ook al gaat het daar ergens niet goed

Bijdrager
    insider

Als een bedrijf in surseance is (uitstel van betaling heeft) behoeft het zijn rekeningen niet meer te betalen. Dat kan 1,5 jaar duren
    Dus doe nu niet of er niets aan de hand is.

zie ook

http://www.kvk.nl/ondernemen/schulden/surseance-uitstel-van-betaling/?gclid=CNK0p6ea47cCFc3HtAodvEkAmg

Bijdrager
    bluap

Inmiddels is iCentre onder de BAS Group al weer actief, ook de reparatie dienst levert al weer reparaties uit.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.