12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    reaction

icc profiel ontvangen, wat nu?

Ik val nu tijdelijk bij een uitgeverij in als dtp’er voor een collega van mij,
    maar ik stuitte net op iets waar ik mij even geen raad mee wist.

Een klant heeft een advertentie aangeleverd in een open bestand, Quarck
    met alles erbij. Nu bekeek ik de aangeleverde bestanden en zag ik dat diegene
    er een mapje met profielen heeft bijgedaan.

Nu wil ik van alles een pdf maken, maar ik ben “vergeten” waar ik die icc profielen
    moet importeren.

Wie weet raad?

Bijdrager
    computer space

Die zet je in de map colorsync profiles in de library.

Bijdrager
    reaction

maar moet ik die keus dan meepikken bij het rippen van postscripts?
    of pas bij distiller?

Bijdrager
    computer space

Volgens mij pakt ie dan gewoon het benodigde profiel indien nodig. Plaats je een tif met bamischijf.icc als profiel, dan ziet ie die in de colorsyncmap staan en past ie de weergave direct aan. Hangt natuurlijk ook af welke bestanden je hebt en wat je ermee wilt doen.

Bijdrager
    reaction

ik ga het eens proberen, rare vind ik alleen dat er 2 profielen zijn meegeleverd en niet ééntje.

Bijdrager
    computer space

Dat kan prima. 100 profielen kan ook. Stel dat iedere geleverde foto van een ander apparaat komt. Wat wel vreemd is, is het feit dat profielen tegenwoordig vaak in het bestand zitten, en niet los. Maar dat terzijde.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

losse profielen erbij is een beetje vreemd
    zou ze even bellen en vragen wat wat is.

profielen worden normalerwijze niet los meegeleverd, zitten óf ingesloten in het bestand/beelden, of er wordt geen gebruik gemaakt van ingesloten profielen en dan hoef je ze ook niet mee te leveren.

Bijdrager
    Roberta
    ”reaction”

Ik val nu tijdelijk bij een uitgeverij in als dtp’er voor een collega van mij,
    maar ik stuitte net op iets waar ik mij even geen raad mee wist.

Een klant heeft een advertentie aangeleverd in een open bestand, Quarck
    met alles erbij. Nu bekeek ik de aangeleverde bestanden en zag ik dat diegene
    er een mapje met profielen heeft bijgedaan.

Nu wil ik van alles een pdf maken, maar ik ben “vergeten” waar ik die icc profielen
    moet importeren.

Wie weet raad?

Dat is pure onzin. heeft een beeld geen ingesloten profiel, dan is het meeleveren van losse profielen onzinnig.

Bijdrager
    computer space
    ”Roberta”

Dat is pure onzin. heeft een beeld geen ingesloten profiel, dan is het meeleveren van losse profielen onzinnig.

Waarom? Een beetje CMYK profiel kan zo 1Mb zijn, en wanneer die dus 100 keer voorkomt in ieniemienie bestandjes is het zonde om steeds te embedden. Het profiel toewijzen en los meeleveren is dan zo gek nog niet. En wanneer ie in de Colorsyncmap zit, werkt het direct zonder problemen.

Bijdrager
    Roberta

Heb jij nog internet via een modem :??
    En wie garandeerd mij dat de beelden idd met dat profiel gemaakt zijn ?

Bijdrager
    Roberta

En om een zinnig antwoord te geven, kan je je vraag wellicht beter hier ter sprake stellen:

http://www.colormanagement.nl/

;-).

Bijdrager
    h4a

als ik het zo lees, is het slim om het te embedden, dan kan je nooit problemen krijgen met het profiel lijkt mij.

Martiniman : Hoe wijs je zo’n profiel van een derde toe aan je beeld dan? Of zit die koppeling in de manier hoe je het bestand bewaard?

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.