7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    cheryl

Ical/iphone/mobileme

Onlang ben ik er achter gekomen dat mobile me niet meer synchroniseert met iphone en ical.

Alle agenda’s zijn uit mijn ical verdwenen. In mijn iphone staan wel de “agenda’s” maar de “afspraken” ect van een paar weken geleden staan er ook niet meer in.

Ik heb inmiddels van alles geprobeerd. maar op dit moment loop ik helemaal vast.

Het enige wat dus nu een beetje up to date is is mijn mobileme.

hoe nu verder

Bijdrager
    Rolf

ik heb laatst – na de mislukte calender beta, en het terugzetten hiervan – mijn systeem geschoond, en wel als volgt:

– op de iPhone de calender sync met me.com uitzetten en alles verwijderen van de iPhone.
    – Ik had in iCal een goede kalender met alle correcte afspraken etc. Hiervan is een goede backup HEEL belangrijk. (klinkt als open deur, maar ik heb die backup een aantal keren nodig gehad)
    – automatische sync op me.com uitzetten (naar handmatig dus)
    – alles weggooien wat je niet wilt hebben, en dan zolang syncen tot alles leeg is. Lege iCal dus, lege mobileme calender en lege iPhone.
    – dan de backup restoren van je iCal file, en dan mobileMe syncen. Goed controleren of dit goed gaat, en geen dupliceringen ontstaan. Vervolgens de sync op je iPhone weer aanzetten.
    – eventueel herhalen tot je echt DAT overhoudt dat goed is. IN de tussentijd je iCal backup GOED bewaren.
    – Daarna ook weer je mobileMe sync op automatisch zetten.

Bij mij heeft dit gewerkt, en nu nog steeds een feilloze sync.

Bijdrager
    cheryl

thanx, time machine gebruik ik wel regelmatig, of moet ik em dan ook op een andere manier backupen

in mijn ical staat nml helemaal niets meer, alleen in mobile me

Bijdrager
    Rolf

Ik maak – naast mijn TimeMachine backups – altijd een separate iCal en Addressbook backup (File -> Export -> iCal Archive)

Bijdrager
    Rolf

thanx, time machine gebruik ik wel regelmatig, of moet ik em dan ook op een andere manier backupen
    in mijn ical staat nml helemaal niets meer, alleen in mobile me

Tja, dat kan natuurlijk ook; werken vanuit MobileMe. Maar ook dan zou ik zorgen dat die file ergens hard op je schijf staat ergens. Ik heb zelf het liefst iCal als centrale spil, waar dan MobileMe en m’n iPhone verder mee syncen.

Bijdrager
    cheryl

het meeste wat ik in ical/mobile me heb staan staat ook in mijn “papieren” agenda.

Dan maar even stoeien met de stappen die hierboven vermeld staan, ;-s

Bijdrager
    cheryl

en we zijn weer een paar weken verder en wederom problemen.

Nu het probleem, ik maak agendapunt in mijn iphone, maar synct niet naar macbook en mobileme

wat doe ik nu weer verkeerd???

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.