15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Xcode

iCal weeknummers

Beste forumleden,

Met een kleine tweak in Systeemvoorkeuren (Taal en tekst –> Notatie) heb ik al een jaar weeknummers kunnen gebruiken in iCal. Nu heb ik echter Lion en daar worden de instellingen zoals ik ze nu heb niet overgenomen in iCal 5.0. Is er toch een mogelijkheid om het ergens in het systeem te veranderen?

Ik leef met weeknummers dus ik ben niet op zoek naar een halfbakken oplossing. Jammer dat Apple hier al jaren geen gehoor aan geeft ondanks het feit dat er honderden Mac gebruikers zijn die graag weeknummers in iCal zouden willen hebben.

Alvast bedankt.

Bijdrager
    Koetjesreep

Als je leeft met weeknummers dan neem ik aan dat je toch ook een hele week met hetzelfde weeknummer werkt en dit dan weet. Of je gaat aan het begin van de week even naar http://www.weeknummer.nl/ en zie daar het weeknummer.

Bijdrager
    MouseMighty

Ik heb al jaren een “abbo” in iCal op weeknummersagenda. Zal vast te vinden zijn ergens

Bijdrager
    cardwizard
    Bijdrager
    Xcode

Als er echt in het systeem niks veranderd kan worden, dan maar een ‘abonnement’ inderdaad.

Andere mogelijke oplossingen zijn ook welkom.

Koetjesreep op 04 september 2011

Als je leeft met weeknummers dan neem ik aan dat je toch ook een hele week met hetzelfde weeknummer werkt en dit dan weet. Of je gaat aan het begin van de week even naar http://www.weeknummer.nl/ en zie daar het weeknummer.

Als je aan het inplannen bent, is het toch wel handig om direct te zien wanneer iets is. Een dinsdag in week 38… tsjah… welke datum hoort daar dan wel niet bij? Het is in mijn ogen een nogal onzinnige en op den duur vervelende handeling die verricht moet worden.

Inactief
    Anoniem

iCal is ook maar een consumentenagenda. Wil je meer, kijk dan ’s naar Outlook voor de Mac. Een stuk uitgebreider.

Bijdrager
    Star65

@Xcode: Jouw “tweak”, die ook ik heb toegepast, werkt nog wel steeds in iCal 5.0. Helaas alleen in de dagweergave.
    Zelf heb ik nog steeds versie 2.0 van iStat menu’s draaien (free) en op die manier maak ik gebruik van weekweergave.

Bijdrager
    064harry

Volgens mij moet je hier effe kijken…..

Klik !

Bij mij werkt het ook gewoon in Lion.

Bijdrager
    jgmkoster
    064harry op 04 september 2011

Volgens mij moet je hier effe kijken…..

Klik !

Bij mij werkt het ook gewoon in Lion.

werkt top! dank u!

Bijdrager
    nl-x

@THX-1138 “iCal is ook maar een consumentenagenda. Wil je meer, kijk dan ’s naar Outlook voor de Mac. Een stuk uitgebreider.”

ook Outlook for Mac heeft geen weeknummers.
    (zoiets check je toch wel even voordat je dat zegt?!)

Bijdrager
    Realmusic

Bij ons in het bedrijf juist GEEN Outlook of Office (quelle bagger), maar iCal, Mail en iWorks. Dat kan ik zeggen, want dat hebben we gechecked.:-)

Bijdrager
    gerardstrevel

Ik heb thuis alles van Apple en dit blijft toch iedere keer weer een lastig ding. Ik werk veel met weeknummers en data, dus het is iedere keer weer rommelen.

Ik gebruik nu maar deze website http://www.weeknummers2011.com en dat betekend dus iedere keer switchen tussen de schermen.

Het is niet ideaal, maar toch een duidelijk overzicht.

Bijdrager
    Lambertini

Weeknummers verschijnen nu op mijn ical op een imac.
    Ik zie echter geen weeknummers in mijn kalender van icloud. Weet iemand hoe ik dat kan bekomen ?
    Thx

Bijdrager
    Digilike

Bij mij is er iets vreemds aan de hand. Als ik me op een webcal abonneer (bijvoorbeeld Nederlandse feestdagen) en ik geef aan dat die voor iCloud bestemd is, dan zie ik de feestdagen op de iPhone en iPad verschijnen. Op mijn Mac zijn de events echter niet zichtbaar. Hoe kan ik dit oplossen?

Bijdrager
    Digilike

Haha ik heb de oplossing al. Sorry voor de vraag. Het was een instelling in iCal. De menuoptie “Weergave –> Toon activiteiten die de hele dag duren” moest worden ingeschakeld;)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.