1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Q:
    Bijdrager
    chonazz

iCal voert geen aanpassingen door

Beste mensen,

Via iCal beheer ik een aantal agenda’s waaronder een werkrooster. Deze roosters worden via iCloud gesynct naar telefoons, iPads en andere computers.
    Iedere werknemer heeft een eigen agenda, waar ook zijn/haar werkrooster in staat. De werknemers werken op vaste dagen en een werkdag word aangegeven met een activiteit die een hele dag duurt. Deze activiteiten worden herhaald op basis van zijn/haar werkrooster.
    Bijvoorbeeld:
    Werknemers 1 heeft in iCal een eigen agenda, hierin word 1 activiteit aangemaakt (duur van een volledige dag) en deze activiteit word dan wekelijks op maandag, woensdag, donderdag, vrijdag, zondag herhaald. Dezer werknemer werkt dus op maandag, woensdag, donderdag, vrijdag, zondag…
    Als deze persoon een dag vrij is pas ik de activiteit op die dag aan naar “werknemer 1: vrij” en vraag iCal of ik dit overal wil bewaren of alleen hier. Ik kies voor alleen hier bewaren… Heel logisch en makkelijk allemaal zou je denken.
    Maar om een of andere vage reden past iCal deze wijziging een dag later weer zelf aan en staat er dus terug gewoon “werknemer 1” ipv “werknemer 1: vrij”. Heel irritant als je op dit rooster moet vertrouwen voor de bezetting van het personeel.
    Wat iCal verder ook steeds blijft aanpassen zijn de waarschuwingen. Deze schakel ik standaard uit zodat ik niet iedere ochtend om 9u 5 meldingen krijg van wie er die dag of de dag nadien moet werken. Ook hier zet iCal automatisch de melding terug aan.

Dit probleem doet zich al enkele maanden voor, maar had nog geen tijd om er echt naar te kijken. Nu heb ik gisteren alle agenda’s gewist en een voor een terug aangemaakt, maar ook bij de nieuwe agenda’s blijft iCal zelf aanpassingen maken. Hij doet dit trouwens enkel bij activiteiten die herhaald worden en die een volledige dag duren.

Wie kan me in de richting van een oplossing wijzen?
    Alvast bedankt,
    Jonas

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.