5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Quokka_61

iCal: verschil tussen taak en activiteit

Wat is volgens mensen die meer zijn ingewijd in workflow management dan ik, het verschil tussen een ‘taak’ en een ‘activiteit’? Beiden kunnen d.m.v. iCal worden ingevoerd, maar het wordt me nergens duidelijk (ook niet via de helppagina’s en het gebruikersforum op de Apple-site) wat het functionele verschil ertussen is en in welk geval ik voor de een of de ander zou moeten kiezen

Bijdrager
    MrGlenneke

Buiten iCal zou ik zeggen een taak is iets dat je moet doen en waarvan je nog niet precies weet wanneer de taak voltooid zal zijn. Een activiteit ga je doen op een bepaald tijdstip.
    Melk kopen is een taak
    Gaan zwemmen is een activiteit

Bijdrager
    michelvdb

Activiteit = Activity, een gebeurtenis die op een bepaald ogenblik plaats heeft. Gebeurtenis zou een beter vertaling kunnen zijn van wat iCal onder Activity verstaat.
    Taak = To Do, een taak die al of niet tegen een bepaald tijdstip afgerond moet zijn.

Bijdrager
    Quokka_61

@ MrGlenneke, michelvdb;

Bedankt voor jullie reactie en uitleg! Ik ben er inmiddels achter dat je voor een activiteit een herhaalpatroon kunt instellen, dus dat is in ieder geval een praktisch verschil met een taak

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ook wel weer vreemd, want je kunt best een herhalende taak hebben (elke vrijdag stofzuigen of zo) …

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.