9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    stefsegers

ical verjaardagen attentie

Vraagje: is het mogelijk om elke verjaardag die GEAUTOMATISEERD is aan het begin van de dag een “herinnering ” te geven?
    Ik vind het erg handig dat de vrejaardagen nu in mijn agenda staan maar als ik een dag niet kijk en ik mis een verjaardag is dat ook niet handig. Mooiste zou zijn dat er een automatische herinnering te voorschijn komt ofzo?!

Gr,

Stef

Bijdrager
    klaus

Hier zit ik ook al een tijdje aan te denken. Omslachtige oplossing is om in AppleScript iets te schrijven die elke verjaardag gaat aflopen en kijkt of er een event aan is gekoppeld. Indien niet -> ene toevoegen.

Dat scriptje elke dag laten lopen of zo.

Maar het moet handiger kunnen lijkt me.

Bijdrager
    vincentvega

voeg ze toe aan je google agenda en stel di in dat je elke dag een meeltje krijgt met de activiteiten van de dag! werkt perfect!

Bijdrager
    trabant

Jongens, het is de bedoeling dat je zèlf aan de mensen denkt. Of wil je bij een felicitatiebelletje te horen krijgen: “Wat leuk dat je computer aan mij denkt”? :satisfied:

Moderator
    Mac Daddy

Ik heb even gekeken en je kunt een herrinnering een aantal minuten van tevoren laten klinken, maar je kan ook een bepaalde datum en tijd aangeven. Dan geeft hij dan een herinnering.

Bedoelde je dit of wil je dat hij het een paar dagen vantevoren elke dag aangeeft?
    Dan zou je de verjaardag een paar keer op 1 dag kunnen zetten en die elk een aparte herinnering voor een bepaalde dag geven.
    Beetje omslachtig, maar anders zou ik het ook niet weten.

Bijdrager
    hansenonline

tiger aanschaffen en dan met een widget krijg je te zien wie er wanneer jarig is binnen een week een paar dagen etc. verder kan je met automator erg makkelijk een script maken dat mailtjes maakt en ook nog kan verzenden.

Bijdrager
    stefsegers

Hey hans…

welke widget is dat dan?!

Bijdrager
    Hajinick

Die widget heet upcoming birthday..

meer info op wubbahed.com/trove

Bijdrager
    Elmo1608
    ”hansenonline”

tiger aanschaffen en dan met een widget krijg je te zien wie er wanneer jarig is binnen een week een paar dagen etc. verder kan je met automator erg makkelijk een script maken dat mailtjes maakt en ook nog kan verzenden.

Dat automatisch mail verzenden is wel héél onpersoonlijk, kun je het nog beter vergeten…

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.