10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    dame.blanche

iCal: “verjaardag van” aanpassen

In de verjaardagskalender van iCal/adresboek staat: “Verjaardag van xxx”, nu wil ik dat veranderen naar “xxx is jarig!” ofzo… Hoe doe je dat…
    Ik heb dit gevonden op een website:

[code:1:db590c072f]Stond in MacFan een paar nummers geleden.

Open
    Systeem/Bibliotheek/Frameworks/CalendarStore.framework/Resources/Dutch.lpr
    oj/Localizable.strings

en pas daar de Title for event birthday-string aan

Dat was hem dus! De string is kennelijk verhuisd van iCal zelf naar het
    bijbehorende FrameWork. Dat zal de OP genoegen doen. In de string:

/* Title for event birthday (with a name) */
    "%@\U2019s Birthday" = "Verjaardag van %@";

hoeft hij dus alleen ‘Verjaardag van ‘ te veranderen. ‘Hoera, Pietje is
    jarig’ zou dan worden:

"%@\U2019s Birthday" = "Hoera, %@ is jarig";[/code:1:db590c072f]

Maar tot aan de Frameworks kan ik volgen, de rest heb ik niet…

Edit: ben nu via het pakketinhoud van iCal eens gaan kijken, daar alle “strings” open gedaan… Nergens verjaardag van gevonden…

Bijdrager
    palahala
    ”dame.blanche”

Open Systeem/Bibliotheek/Frameworks/CalendarStore.framework/Resources/Dutch.lproj/Localizable.strings

Er moet alleen een slash voor.

Dus: start bijvoorbeeld TextEdit, dan Cmd-O voor Open, dan Shift-Cmd-G voor Go to folder, dan plak het volgende inclusief de extra slash: /Systeem/Bibliotheek/Frameworks/CalendarStore.framework/Resources/Dutch.lproj/Localizable.strings

Op mijn Engelstalige Mac is het trouwens /System/Library/Frameworks/CalendarStore.framework/Resources/Dutch.lproj/Localizable.strings

”dame.blanche”

Edit: ben nu via het pakketinhoud van iCal eens gaan kijken, daar alle “strings” open gedaan… Nergens verjaardag van gevonden…

Nee, zoals er al stond: “de string is kennelijk verhuisd van iCal zelf naar het bijbehorende FrameWork”, en dat staat dan in /Systeem/Bibliotheek/Frameworks/ op een Nederlandstalige Mac.

Bijdrager
    dame.blanche

Maar dat bestand bestaat niet bij mij…
    En heb geen idee naar waar het is verhuisd… Spotlight helpt ook niet!

Bijdrager
    palahala

Ok, welke Mac, welk OS?

Bijdrager
    Bor

Noot aan palahala: Je kunt de Engels mappennamen ook gewoon in een Nederlands systeem gebruiken als je een pad invult:wink:

Bijdrager
    palahala
    ”Bor”

Noot aan palahala: Je kunt de Engels mappennamen ook gewoon in een Nederlands systeem gebruiken als je een pad invult:wink:

Geniaal, dank je wel! Ik wel ’s snel gezocht of ik, op mijn Engelse OS X, wellicht symbolic links kon vinden die dan misschien ook op een Nederlandse versie zouden werken. Maar daar ben ik niet ver mee gekomen toen.

Werkt dat ook in Terminal en zo? Ofwel: zijn misschien juist die Nederlandse namen symbolic links naar de echte folders?

Bijdrager
    Bor

Precies. Daarom moet je ook als je per ongeluk de muziekmap verwijderd (wat niet meer kan in Leopard) een map music aanmaken en niet een map Muziek:wink:

Bijdrager
    dame.blanche

iMac G5 (zonder iSight) met Leopard 10.5.6

Bijdrager
    stefsegers

is het ook mogelijk voor elke verjaardag automatische een herinnering in te stellen?

Nu moet ik daar aparte software voor gebruiken

Bijdrager
    Nielso
    ”stefsegers”

is het ook mogelijk voor elke verjaardag automatische een herinnering in te stellen?

Nu moet ik daar aparte software voor gebruiken

Hier ben ik ook benieuwd naar.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.