4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    josephusjg

ical van mobile me synchronisatie naar ical server2

ik ben een mac mini server aan het instellen. Nu wil ik de kalenders van mijn ical op de imac naar de server brengen, maar weet niet hoe dit te doen. Wie kan me simpel uitleggen hoe ik mijn oude structuur over kan brengen naar de ical server2? Ik weet wel hoe ik de server versie van ical zichtbaar kan krijgen in ical op de imac. Maar die versie in de server is leeg. Een link naar een howto of zo is ook prima.

groet,

Jos

Bijdrager
    iep

Je kunt de oude agenda’s in iCal exporteren en dan weer importeren in de nieuwe agenda’s. Door het exporteren heb je ook meteen een backup en dat is wel zo fijn als er iets mis gaat.

Bijdrager
    josephusjg

dat klopt, dat kan, maar dan synchroniseert het niet. Dat staat er op de server een kopie van de agenda’s van de imac en zo, maar ik dacht juist dat het idee van een server was dat je dan een centrale agenda of centrale agenda’s had, die op alle clients gelijk blijft. Nu synchroniseer ik met mobile me, maar wil dat graag via de server doen.

Als ik in ical op de imac een account aanmaak met de server, dan krijg ik een extra blokje met een lege agenda. En in de server is een locaal blok aangemaakt met de agenda’s van de imac. Zo had ik het men iet voorgesteld.

Overigens, voor dat de tips over Google binnenkomen: dat is geen optie voor me, want google gooit al mijn agenda’s op 1 hoop en ik wil dat onderscheid houden.

Bijdrager
    iep

Dat synchroniseert dus wel. Wat je doet is alleen via export/import de data van MobileMe naar je eigen iCal server verhuizen. De clients synchroniseren daarna alleen nog maar met je eigen iCal server. Als je een centrale agenda wil dan zul je er eentje moeten aanmaken en deze dan delen met alle gebruikers.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.