4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Wondermac

iCal uitnodiging in verkeerde (gedeelde) agenda

Graag jullie hulp bij het volgende.

Als ik door iemand anders wordt uitgenodigd wordt voor een activiteit plaatst icloud/ical op zowel mijn MBA als mijn iMac deze automatisch in een ‘verkeerde’ agenda. En niet in de als standaard ingestelde (zakelijke) agenda. Hierdoor komt een zakelijke afspraak in een gedeelde privé agenda terecht. Waardoor diegenen waar ik die agenda mee deel plotseling ook voor mijn zakelijke activiteiten worden uitgenodigd. Niet echt wenselijk.

De enige oplossing die AppleCare weet te geven is de automatische plaatsing van uitnodigen in mijn agenda in ‘voorkeuren’ uit te schakelen want ze snappen niet hoe dit kan. ‘De afspraak zou gewoon in de standaard agenda geplaatst moeten worden’ maar dat gebeurt als gezegd niet. Terwijl die automatische plaatsing in de agenda nu juist een feature is die waarvoor ik o.a. iCloud heb aangeschaft.

Iemand hier ervaring mee? En wellicht een oplossing? Zou fijn zijn!

Bijdrager
    Hansi2124

Het is dus niet zo dat degene die de uitnodiging verstuurt deze zelf in privé heeft staan?

Bijdrager
    Wondermac

Nee. Staat bij hem in zakelijke agenda (al zou dat toch niet mogen uitmaken).

Bijdrager
    ivanwoerkom

Ik weet niet of dit hetzelfde item is, maar ik heb wel een groot probleem met een gedeelde agenda.

Ik heb zelf, samen met mijn man één agenda in een iCloud account. Mijn baas werkt ook met iCloud en hij heeft zijn werkagenda met mij gedeeld. Ik heb alleen leesrechten.

Nu krijg ik een paar keer per dag op mijn iPhone een alarm dat ik een uitnodiging heb. Dit zijn dus allemaal dingen die in zijn werk agenda staan. Ik moet dan op OK drukken, maar waarom? Ik heb alleen leesrechten!

Op mijn (privé) MacBook zie ik in iCal zo’n uitnodiging helemaal nergens en in iCloud agenda ook niet. Het is dus alleen op de iPhone.

Weet iemand hoe ik deze berichten (in ieder geval al die geluiden) die op mijn mans en mijn eigen (privé) iPhone staan uit kan zetten?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.