12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    prullenbak

Ical -> toon info

Hey mensen,

Ik heb een klein probleempje in ical.

Normaalgesproken, als ik in ical dubbelklikte op een afspraak, kreeg ik zo’n zilvergrijs tekstballonnetje waar ik dan alles in kon vullen mbt die afspraak. Dit werkt sinds kort niet meer (ook werkt ctrl+klick -> toon info niet meer…)

Weet iemand hoe dit komt, en beter: hoe is het op te lossen? Een afspraak toevoegen is nu praktisch onmogelijk…

Bijdrager
    SPQR

Hoe reageert iCal als je op de afspraak gaat staan en op [command] E drukt?

Bijdrager
    prullenbak

Gebeurt ook dan helemaal niks…

Bijdrager
    SPQR

Dat is heel vreemd…. Bevoegdheden herstellen op de schijf… heeft dat effect?

Bijdrager
    prullenbak

Begrijp me niet verkeerd, ik kan gewoon nog wel afspraken toevoegen…maar ik kan niet meer de tijdinstellen, naam wijzigen enz…

Het enige wat ik kan doen is zeg maar slepen om de tijd aan te geven en dan meteen een naam typen. Locatie e.d. kan ik dus niet invullen.

Zou dit met bevoegdheden te maken kunnen hebben? :S

Bijdrager
    SPQR

Nou, ik begrijp het probleem…. en eerlijk gezegd is bevoegdheden herstellen vaak ook niet de oplossing.
    Alleen nu doet het programma iets wat het niet hoort doen (of omgekeerd in dit geval;) ) – en dan kunnen bevoegdheden best de oplossing zijn…

Bijdrager
    prullenbak

ok. ik probeer nu de bevoegdheden te herstellen…ik laat je t resultaat wel weten:)

Edit:

Ok, bevoegdheden herstellen voltooid. Heeft niks geholpen.:(

Bijdrager
    johvdbroek

Iis het wel je eigen afspraak agenda en niet van een ander.

Of heb je de agenda opnieuw ingeladen zodat het niet je eigen agenda is of heb je meerdere users op de Mac??

Zoiets lijkt het me, ik heb dit probleem nog nooit gezien!

Bijdrager
    prullenbak

het is echt mijn eigen agenda…het is trouwens in alle agenda’s het geval (ik heb verschillende agenda’s voor bijv. school, thuis, stage).

Ik heb maar 1 gebruiker op mn mac.

Bijdrager
    SPQR

Heb je MobileMe? dan kun je een keer opnieuw van daaruit de agenda binnenhalen…

Moderator
    Night

Wat ook wel ’n wil helpen is om het bestand ‘com.apple.ical.plist even naar de desktop te verplaatsen en iCal dan opnieuw op te starten.

Bijdrager
    prullenbak

JA! Dat werkt! Dankjewel!

Nu zou ik (gewoon uit nieuwsgierigheid) wel willen weten wat ik heb gedaan?:)

Groeten!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.