9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    dabbeljoe

Ical synchroniseert niet goed meer

Hallo allemaal,

Ik heb sinds een paar dagen problemen met mijn Ical: ik heb een Iphone 3 en mijn man een 4s.
    We synchen allebei onze telefoons regelmatig op mijn Imac (mac os x 10.6.8) en dat ging altijd goed.

Tot een tijdje geleden, nu ben ik ineens afspraken kwijt in Ical op de Imac. Het gekke is dat ze nog wel in mijn agenda staan op de Iphone, ook na het synchen. Maar die komen dus niet mijn Imac in.
    Ook had ik ineens een heleboel dubbele afspraken erin staan, heel irritant, maar beter dan afspraken kwijt zijn.

De agenda van mijn man wordt echter helemaal niet meer gesyncht naar de Imac en dus ook niet naar mijn telefoon.

En de afspraken die mijn man in zijn Iphone zet (hij gebruikt zijn agenda op mijn Imac niet, alleen via zijn telefoon) komen helemaal nergens meer in.

Nu is mijn vraag: kan het zijn dat het komt omdat mijn man een reservekopie naar de Icloud liet sturen? (heb ik inmiddels uitgeschakeld, maar dat helpt niet)
    Kan het iets te maken hebben met de update van mijn man onlangs naar 5.0.1, wat nogal moeizaam ging? Ik heb wel de standaardinstellingen op zijn telefoon opnieuw erin gezet, maar dat maakte ook niets uit.

Wie snapt dit nog?

Bijdrager
    Pasav

De iPhones geupgrade is naar iCloud, dit wordt niet ondersteund door 10.6.8. En daarmee is ook je agenda gemigreerd. Mobile Me en iCloud werken niet naast elkaar. Met het zelfde ID.

Bijdrager
    dabbeljoe

Maar ik werk niet met mobile me en de Icloud van mijn man is inmiddels uitgeschakeld. Bovendien heb ik nu gezien dat de agenda’s van mijn kinderen, die ik alleen vanuit mijn Iphone bewerk, en op mijn computer, die syncht ook niet.
    Inmiddels syncht alleen mijn eigen agenda nog maar.

Bijdrager
    SunKeeper

Dit werkt inderdaad niet op Snow Leopard, dus je zult met een kabeltje moeten synchroniseren.

Speciale redenen om op Snow Leopard te blijven? Anders zou je de overstap naar Lion kunnen overwegen.

Bijdrager
    Pasav

Je synchroniseert je agenda ik neem aan via iTunes dan .. ? Staat deze nog wel aangevinkt in de Info. ? Staan ook de juiste agenda’s aangevinkt .. ?

Heb je per ongeluk misschien de agenda’s in de iPhone zelf gebruikt … ? Deze worden als je iCloud installeert op je telefoon automatisch naar iCloud gezet.

Bijdrager
    dabbeljoe

Ik sychroniseer altijd met een kabeltje, en tot een tijdje geleden ging het altijd goed. Alles staat goed aangevinkt, ik synch gewoon ‘alle agenda’s’. Ik heb zelf nooit iCloud erop gezet, en in Itunes staat ook niet aangevinkt dat de reservekopie daarheen moet.

Ik gebruik zowel mijn agenda in mijn Iphone, als op de mac, en dat synchroniseerde altijd goed. Nu doet alleen mijn eigen agenda het nog maar. Ik heb ook agenda’s voor mijn kinderen aangemaakt, maar die vul ik alleen maar in via mijn eigen Iphone en via mijn mac. Die synchroniseren ook niet meer.

Om nou hiervoor Lion aan te gaan schaffen heb ik niet zoveel zin in, ik denk niet dat dit probleem daarmee opgelost is.

Moderator
    unSOUND

Je kunt de agenda van 10.6.8 overigens wel met iCloud syncen hoor, het vergt alleen wat handmatig instellen.

Bijdrager
    Sambalbitch

Is de enige oplossing lion aanschaffen op de imac sppstore anders gaat het je nooit meer lukken !!;)

Bijdrager
    pelpinda

Ik heb precies dezelfde problemen. iCal iPhone synct niet met iMac.
    Nooit mobile me gehad.
    Werk met Lion.

Dus… afspraken rechtstreeks ingepland in de iPhone worden niet via iCloud gesynchroniseerd? Hoe kan dat en wat is de oplossing?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.