15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    wimpy

iCal synchronisatieprobleem

Ik heb laatst een update gedaan van ICAL en sindsdien is er geen synchronisatie meer met mijn iphone en Macbook.
    Ik krijg op mijn IMAC met 10.6.7 elke keer de melding gebruikersnaam of wachtwoord kloppen niet, wat ik ook probeer ik krijg elke deze meldingen dat ik terug moet naar de server.
    Nieuwe accounts aangemaakt ect.
    Ik kan wel met mijn wachtwoord bij mobileme inloggen dit is geen probleem.

Weet iemand hier een oplossing voor.
    Moet ik opnieuw Ical installeren??

graag advies voor dit probleem

groet Wim

Inactief
    Anoniem

Mijn bijdrage in deze is als nutteloos gekwalificeerd door iemand die er verstand van schijnt te hebben.

Bijdrager
    Maverick9898

Heb je al in- en uitgelogd bij Systeemvoorkeuren onder MobileMe?

Bijdrager
    bouncer

Wat bedoel je met een update van iCal; is dat een update van OSX?

Wat voor soort/type iCal-account heb je? Staat onder je MobileMe-naam. Moet CalDAV zijn anders synced ie niet met MobileMe?

Bijdrager
    wimpy

het was een update van ical en het is een CalDAV maar wat ik ook invoer krijg elke keer de melding:
    De server herkent uw gebruikersnaam of wachtwoord voor de account xxxxxxx niet. Controleer of u deze juist hebt ingevoerd. Zou het niet mogelijk zijn om een kopie te maken van mijn agenda het hele Ical programma weg te gooien en dan opnieuw te installeren?/
    Vreemde is dat ik wel in mijn account van mobile Me kan komen , alleen kan ik daar niets veranderen.

Bijdrager
    bouncer

Hoe staan je server-settings op je Macbook?
    Staat bij je account-informatie. Serveradres moet in ieder geval cal.me.com zijn, poort = 8443, SSL ‘aan’.

Hoe staat je sync ingesteld op je Macbook?
    Systeemvoorkeuren -> MobileMe -> Synchronisatie -> Geavanceerd -> kies je Macbook -> Klik op ‘Stel synchronisatiegegevens …’.
    Welke kant staat het pijltje op ? Van MobileMe naar je Macbook of andersom?

Bijdrager
    wimpy

Hallo Bouncer, het pijltje op mijn macbook gaat van Mobileme naar de macbook.
    Als ik nu een kopie maak van Ical agenda en vervolgens alle account weghaal op de imac, mac Book en mijn Iphone herstel en ik maak vervolgens eerst op mijn Imac een nieuw account aan en importeer mijnIcal agenda
    zou het dan zo kunnen zijn dat alles opgelost is??
    groet Wim

Bijdrager
    bouncer

Als de agenda op je iMac compleet is, zou hetgeen je zegt kunnen werken. Dan moet je alsnog de geïmporteerde agenda naar MobileMe syncen.

Misschien is het volgende beter. Exporteer in ieder je iMac agenda. Ik ga er van uit dat je agenda op je iMac volledig is.

Kijk vervolgens of je je bestaande iMac agenda naar MobileMe kunt krijgen. Dan moet doen door bij – Systeemvoorkeuren -> MobileMe -> Synchronisatie -> Geavanceerd -> kies je Macbook -> Klik op ‘Stel synchronisatiegegevens …’. – je agenda naar MobileMe te syncen. Bij ‘Vervang’ kies je Agenda’s en het pijltje zet je van je iMac naar MobileMe.

Als dat gebeurt is kijk je in MobileMe of je agenda’s daar staan. Als dat zo is, dan zet je op je iMac het pijltje weer om, dus van MobileMe naar je iMac. Sync op je iMac zet je dan op automatisch en je vinkt Agenda’s aan.

Bijdrager
    markvandenboogaard

Sinds ik Lion heb geinstalleerd wordt mijn calender niet meer gesynct met mobileme, en dus ook niet met mijn iphone en ipad. Opvallend is dat Calender ook niet meer in de – systeemvoorkeuren-mobileme staat. Ik heb mijn sychronisatie gegevens al hersteld en alles vanaf mijn iMac naar mijn mobileme laten overzetten maar zonder resultaat. Iemand enig idee wat hieraan gedaan kan worden?

Bijdrager
    bouncer

Heb je al uitgelogd en opnieuw ingelogd? Na Lion installatie merkte ik dat ik de sync op mijn MBP opnieuw moest instellen. Leek er daarbij op dat ie een ander serveradres pakte.

Bijdrager
    markvandenboogaard

Helaas geen enkel verschil. Alles wat ik op mijn iphone zet komt wel op alle andere accounts in de calender. alleen dus niet vanaf mijn iMac (ook niet vanaf mijn MacBook, ook met Lion).
    Nog andere suggesties?

Bijdrager
    bouncer

Ik kan nu niet nagaan hoe het bij mij in Lion gaat. Heb tot a.s. weekend geen toegang tot mijn Lion pc. Heb nu een MBP op SL bij me.
    Even geduld dus.

Bijdrager
    bouncer

Hier staat wellicht een oplossing.
    Of hier.

Bijdrager
    markvandenboogaard

helaas niets helpt en zoekend op internet ben ik niet de enige met dit probleem en de update naar 10.7.1 heeft ook niet geholpen. Wordt tijd dat Apple dit op gaat lossen want tot nu toe heeft niemand hier een passend antwoord op gevonden en het niet syncen met MobileMe wordt nu wel erg vervelend!

Bijdrager
    064harry

Hier hetzelfde probleem:
    iCal is compleet uit mijn MobileMe Synchronisatie lijst verdwenen!!!

Volgens mij is dit ook pas sinds de update naar Lion.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.