7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Rrrrob74

iCal synchronisatie iPhone 4

Hallo,

Als ik in iCal op m’n iMac een activiteit naar een andere dag versleep, synchroniseert de kalender niet met iCal op m’n iPhone 4. Als ik diezelfde activiteit verwijder in iCal op m’n iMac en weer opnieuw plaats op een andere dag, dan wordt wel gesynchroniseerd. Is dit normaal? Zo ja, dan hou ik er gewoon rekening mee. Wat me al opviel is dat iCal steeds vanzelf opstart op m’n iMac. Ik begrijp nu dat ie dat doet om aandacht te vragen wegens sync problemen.

Bijdrager
    fred44nl

een antwoord heb ik niet, maar wel een goeie raad:)

exporteer, voor je gaat oefenen, iCal naar een archief.
    mocht er iets mis gaan, dan heb je in ieder geval een backup, die makkelijk weer kunt importeren.

Bijdrager
    iMad

Welke accounts heb je op je iMac, onder iCal staan?

Bijdrager
    Rrrrob74

Als account zie ik alleen de iCloud CalDAV staan. Wat me nu ook opvalt is dat de activiteiten die ik op m’n iPhone in iCal zet, niet worden gesynchroniseerd naar iCal op m’n iMac. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Bijdrager
    iMad

Verwijder eventueel het iCloud account op je iMac en voeg het opnieuw toe.
    Exporteer wel even je iCal en eventueel ook Mail en Contacten.

Bijdrager
    Rrrrob74

Bedankt voor je reactie. Ik moet nog wat aanvullende info geven: het probleem is volgens mij begonnen toen ik op m’n iPhone het wachtwoord van m’n Apple ID heb veranderd. iCal op m’n iMac begon toen al te melden dat er een probleem was ontstaan. In mijn vorige reactie had ik ook moeten vermelden dat de activiteiten die ik op m’n iPhone in iCal zet, niet worden gesynchroniseerd naar iCloud en iCal op m’n iMac. Inloggen in iCloud doe ik uiteraard wel met het nieuwe wachtwoord.

Nog even samenvattend:

Activiteiten die ik in iCloud vermeld worden wél gesynchroniseerd naar m’n iMac en iPhone.

Activiteiten die ik op m’n iMac vermeld worden wél gesynchroniseerd naar iCloud en m’n iPhone.
    Maar na verslepen naar een andere dag wordt het niet aangepast op m’n iPhone, terwijl het in iCloud wél wordt aangepast!

Activiteiten die ik op m’n iPhone vermeld worden niet gesynchroniseerd naar iCloud en iMac.

Bijdrager
    Rrrrob74

Opgelost! Na installeren van iOS 7.0.2 werkt alles goed!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.