11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    OMT-fan

iCal syncen met icloud

Ik krijg het maar niet voor elkaar…
    Heb een nieuwe iPhone 4S en als ik een afspraak in iCal zet verschijnt hij niet in de agenda van iCloud.com, en dus ook niet in de agenda op de iMac.

Heb de voorkeuren op de iPhone op “push” staan en in iCloud ook de Agenda’s geactiveerd.
    Moet ik soms nog meer doen?

Bijdrager
    Peter de Groot

Heb je zowel op de mac/laptop als op de iphone in iCloud iCal op synchen staan.
    Was ik eest ook vergeten. Dus wel netjes in iCloud maar niet op mijn iPhone.

Bijdrager
    OMT-fan

waar zet je dit precies aan?
    Ik heb op de iphone in “instellingen/iCloud alle items (email, contacten, agenda’s etc) aangevinkt staan
    Kan nergens iets vinden over (specifiek) synchen.

En op de Mac staat dit aan:

Maar ook op iCloud.com wordt de agenda niet bijgewerkt t.o.v. mijn iPhone. Daar kan ik niks instellen verder.

Bijdrager
    Peter de Groot

Ik stelde dat in op de mac/laptop bij systeemvoorkeuren/iCloud. Als je op dat icoontje klikt krijg je de verschillende instellingen om iCloud met je systeem te synchen.

Datzelfde heb ik ook gedaan bij de iPhone onder systeeminstellingen/iCloud.
    Als je het op 1 plek vergeet kan hij niet onderling synchen. Je zet dan wel iets in de cloud maar deze kan het niet naar het bewuste apparaat doorsturen.

Bijdrager
    Peter de Groot

Staat in iCloud wel alle agenda’s aangevinkt. Dat kun je instellen bij iCloud.com, keuze Agenda.
    Je komt dan het look-a-like ical agenda. Links kun je vinkjes zetten bij de agenda’s.

Bijdrager
    OMT-fan

Dit dus, in deze agenda staat NIET de afspraak die ik op mijn iPhone heb ingevoerd!

Bijdrager
    Peter de Groot

Als het overal aangevinkt staat, allemaal op dezelfde Apple-account en het werkt niet. Helaas, dan kan ik je niet helpen omdat ik het ook niet weet. Het enige dat ik nog kan bedenken is dat de verbinding traag is.

Bijdrager
    Stirf

Op je Mac Systeemvoorkeuren en dan de keuze iCloud. Staan daar de vinkjes aan?

Bijdrager
    OMT-fan

JA

Bijdrager
    AppleGod

Dag naamgenoot. Ik liep tot mijn verbazing tegen hetzelfde probleem aan. Heb instellingen bij Mail:
    voorkeuren veranderd. Kun jij opgeven wat er bij jou staat dus: Type Icloud: Imap etc.

Groeten,

Hans

Bijdrager
    AppleGod

Ps. Mail op jouw Imac.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.