14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Jelleu

Ical syncen met Google Agenda

Goedemiddag iedereen,

Ik heb in de vakantie in mijn agenda op mijn mac allerlei afspraken geplaatst, maar deze wil ik ook graag online op mijn google agenda hebben.

Bestaat er een mogelijkheid dat deze gesynct worden met Google agenda? Andersom kan wel (online agenda’s importeren in Ical, maar kan het ook andersom? (Zonder het gebruik van Mobile-me?)

Alvast bedankt,

Jelle

Bijdrager
    senyo

Dat kan met CalDAV. Zie dit artikel op One More Thing

Bijdrager
    Jelleu

Dat is van Google agenda naar Ical, maar niet andersom….?

Bijdrager
    Suuzy

Eenvoudig met het gratis prog. calaboration

Bijdrager
    senyo

Jawel hoor, bij mij synchroniseert ie echt. Weet niet precies meer hoe ik het zelf heb ingesteld, maar als je de stappen uit dit artikel van Google (waarin in het OMT artikel ook wordt verwezen) zelf volgt, werkt het denk ik wel.

Probeer het eens zou ik zeggen…

Edit: Suuzy heeft gelijk, calaboration heb je idd nodig. Net ff bij mezelf gecheckt. Is al een tijdje geleden dat ik het voor mezelf heb ingesteld. Sorry voor de verkeerde / incomplete info :innocent:

Bijdrager
    Jelleu
    ”gerwinbosscha”

Jawel hoor, bij mij synchroniseert ie echt. Weet niet precies meer hoe ik het zelf heb ingesteld, maar als je de stappen uit dit artikel van Google (waarin in het OMT artikel ook wordt verwezen) zelf volgt, werkt het denk ik wel.

Probeer het eens zou ik zeggen…

Dat heb ik geprobeerd, maar ik zie nog steeds niet de agenda’s verschijnen op de google agenda die ik op mijn mac wel heb staan….

Iemand anders nog oplossingen?

Bijdrager
    Jelleu
    ”Suuzy”

Eenvoudig met het gratis prog. calaboration

Ook dit is alleen maar van google agenda naar Ical

Ik wil nogmaals:

De agenda’s die ik in Ical heb gemaakt, ‘uploaden/syncen’ naar Google Agenda….

Inactief
    Anoniem

Zie BusyCal / BusySync.

Daarin zit de functionaliteit om te publiceren naar Google Calender.

Bijdrager
    TheBT

Je hebt niets van extra programma’s nodig. Ik synchroniseer iCal en de calender op mijn iPhone via google calendar.

Gewoon bij iCal in de Preferences bij Accounts een nieuwe toevoegen.
    Daar vul je dan je google username (email) en paswoord in.
    Bij Server Settings geef je volgend Account URL in: https://www.google.com/calendar/dav/[email protected]/user
    Vervang hier uiteraard het emailadres naar jouw eigen emailadres.
    Dit zou moeten werken… :wink:

Bijdrager
    Mausy

Een andere manier staat hier beschreven: http://is.gd/knMB9

Bijdrager
    robminnaert

dat is allemaal goed en wel voor de hoofdkalender van je google account. maar voor alle bijkomende kalenders die je aanmaakt lukt dit niet. Om een of andere onbegrijpelijke reden ben je daar geen eigenaar van, alhoewel je ze zelf hebt aangemaakt. ik zoek me al een hele tijd suf naar een oplossing, maar tevergeefs

Bijdrager
    robminnaert

https://www.google.com/calendar/b/0/iphoneselect

heb ik net gevonden, na maanden hoofdbreken. ongelooflijk maar waar, HET WERKT!!

Bijdrager
    robminnaert

wat ik nu ondervind is dat wanneer ik op mijn iPhone de kalender verander waarin het event moet staan, hij altijd een kopie maakt van het event, ipv het te verplaatsen naar de andere agenda. ideeƫn?

Bijdrager
    robminnaert

heb ondertussen wat heen en weer geĆ«xperimenteerd met testafspraken tussen google online, iCal, iOS agenda (iPhone & iPad) en CCal app op iPhone. Er zijn toch wel wat sync-issues, belangrijk is te weten dat “the truth is in the cloud”, dus google heeft altijd gelijk. Vooral veranderen van agenda geeft soms problemen. uren en data aanpassen lukt mooi 2-way, maar als je van agenda veranderd krijg je problemen met delegations, en dan heb je ofwel een dubbele afspraak, ofwel verdwijnt de afspraak in een externe kalender. Beetje oppassen dus. Ook belangrijk: zie dat je uurzone-instellingen overal hetzelfde zijn, anders heb je gegarandeerd problemen

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.