6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Johnyw

Ical syncen met calendar op Iphone

Ik kan dit niet begrijpen:

Ik heb uiteraard een Mac, met daarop mijn Ical met al mijn afspraken. Ik heb mijn Iphone die zover ik weet ook van apple is!
    Ik sluit mijn Iphone aan op de mac en deze verschijnt mooi in Itunes.

Je zou dan denken: ze zijn met elkaar verbonden dus kan gegevens uitwisselen geen enkel probleem zijn! Maar zie, Ical en Calendar kunnen blijkbaar alleen syncen ” over the air”. Nu heb ik geen mobile me account en ben ik ook niet van plan er voor te betalen, omdat ik de reden waarvoor ( zie hierboven) te belachelijk voor woorden vind !

Of zie ik dat helemaal verkeerd ??

Johny

Bijdrager
    bennie

Moet volgens mij gewoon kunnen zonder mobileme.
    In Itunes je iphone selecteren, dan naar tabblad info. Daar kan je je email, agenda’s en contactgegevens instellen.
    Ik heb inmiddels Mobileme, dus kan niet meer zien hoe de instellingen dan moeten…

succes!
    Groetjes,
    Ben

ps dit is een oplossing die ik via google vond:
    – maak iCal reserve copie
    – delete alle gegevens uit iCal
    – Open iSync en ga naar voorkeur en delete daar de sync geschiedenis.
    – zet je iCal copie terug
    – ga naar iTunes en vink onderaan op het tabblad info aan dat agenda op de iphone moet worden overschreven.

Bijdrager
    sypie

Staat in iTunes ook aangevinkt dat je agenda gesynchroniseerd moet worden?

Bijdrager
    prullenbak

Nou inderdaad…gewoon in itunes zoals bennie zei (niet die rare google oplossing, dat is volgens mij nergens voor nodig…)

Bijdrager
    Johnyw

Die google oplossing schijnt wel te werken ! Al is het maar gedeeltelijk ( ik kan maar één van mijn 3 agenda’s syncen).
    Maar inderdaad, ik zou het liever anders hebben.
    Nu, aanpassen in Itunes ligt niet zo voor de hand, kijk maar

en de keuze mogelijkheden in de Ical voorkeuren lijken me ook geen mogelijkheden te tonen om te syncen met mijn Iphone !

Bijdrager
    Johnyw

Kleine Update hier :

Ik ben nu aan de slag gegaan met de combinatie Nueva sync en Plaxo.

Voor de agenda werkt dat prachtig, maar voor mijn Ical wil het maar niet lukken ?
    Gewoon aanvinken in Itunes zegt men : waar dan ??

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.