5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Nick Nack

iCal standaard tijd vraag

Beste mensen,

Als ik (10.7.1) in iCal een nieuwe afspraak invoer door op het maandoverzicht dubbel te klikken op een dag maakt hij er automatisch een ‘Nieuwe activiteit’ van die een hele dag duurt.

Vink ik nu die hele dag uit, zodat het een tijd wordt, veranderd het in een afspraak van 8 uur lang. Bijvoorbeeld 10:00 tot 18:00. Dit zorgt ervoor dat wanneer ik de eerste tijd verander in 20:00 dat hij met de eind tijd doorschiet naar 04:00 de dag erna!

Voor zover ik weet was dit in Snow Leopard niet zo, maakte je daar een afspraak, dan kwam die te staan van bijvoorbeeld 10:00 tot 11:00.

Waar kan ik instellen welke standaard hij aanneemt? Of kan ik dit via de Terminal doen?

Alvast bedankt.

Bijdrager
    Hansi2124

Een mogelijkheid is om te klikken op de dag van activiteit. Je vult de activiteit in en de begin- en eindtijd erachter. Bijvoorbeeld
    Auto garage 08.00-12.00

Bijdrager
    Nick Nack

Nooit geweten dat dit kon. Dit is écht super! Dank je!

Bijdrager
    Hansi2124

Graag gedaan.

Bijdrager
    ingel

Hallo,

Ik kom hetzelfde probleem steeds tegen. Begrijp ik het goed dat je dan naar dagweergave moet gaan? Dat vind ik eerlijk gezegd onhandig. In maandweergave lukt mij in ieder geval niet. Klik dan boven in een dag op de datum, dan gaat hij naar dagweergave. Is er een mogelijkheid om in maandweergave een nieuwe afspraak te klikken en dan een nieuwe activiteit te krijgen die standaard niet voor de hele dag is en ook niet van 10 tot 18 maar gewoon netjes voor een uur?

Dank!

Peter

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.