3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    FlorisW

iCal server gebruiken op je iPhone als je buiten het netwerk bent

Situatie: Ik heb een XServe met daarop draaiende iCal server (CALDAV) en dit werkt intern allemaal prima.
    Wat ik wil: Ik wil extern met de laptops en iPhone’s ook deze iCal kunnen bijwerken en zien etc.

Hoe doe ik dat het makkelijkst?

Gr. Floris

Bijdrager
    leaf

Er even van uitgaande dat die server thuis of op kantoor staat. Moet je iCal bereikbaar maken voor de buiten wereld via het publieke IP adres, en moeten er in de router de juiste TCP en soms ook UDP poorten geforward worden. Meestal kan dit via het web-interface van de router. Zie ook de website http://support.apple.com/kb/TS1629?viewlocale=nl_NL voor de poorten van iCal.

Bijdrager
    TRML

Er van uit gaande dat je nooit meer een instelling wilt aanpassen als je intern of extern zit moet je zorgen dat je DNS intern en extern hetzelfde zijn ingesteld, meestal doe ik het zo:

je maakt in je interne DNS (op je XServe) een record b.v. mail.domeinnaam.nl en dat verwijs je naar het interne ip van je server, dan maak je of laat je maken een extern DNS (bij je provider die je domein host) record b.v. mail.domeinnaam.nl en die verwijst naar je externe ip nummer (je publieke IP).

nu hoef je in je mobile devices alleen maar de DNS naam te gebuiken mail.domeinnaam.nl en of je nu intern of extern bent het werkt altijd:lol:

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.