11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    kneh

iChat schermdeling

Ik wil iChat schermdelen met een andere, onbemande Mac. Op die manier kan iedereen op mijn studio zonder van zijn plaats te gaan tijdelijk op die andere Mac werken. (We draaien er certificeer-software voor pdf’s)
    Alleen wil de Mac, nadat je gevraagd hebt om het scherm te delen, een akkoord. Dan moet je toch naar de machine lopen om akkoord te geven.
    Is het mogelijk om deze machine vrij te geven zonder akkoord?

Bijdrager
    Hansi2124

iCal? Bedoel je niet iChat:confused:

Bijdrager
    kneh

Oeps

iChat bedoel ik natuurlijk:sick:

Bijdrager
    Hansi2124

Aangepast;-)

Bijdrager
    kneh

Was aan het zoeken of ik het zelf kon aanpassen, maar dit is helemaal super!

Bijdrager
    kneh

Maar de vraag blijft staan:

Ik wil iChat schermdelen met een andere, onbemande Mac. Op die manier kan iedereen op mijn studio zonder van zijn plaats te gaan tijdelijk op die andere Mac werken. (We draaien er certificeer-software voor pdf’s)
    Alleen wil de Mac, nadat je gevraagd hebt om het scherm te delen, een akkoord. Dan moet je toch naar de machine lopen om akkoord te geven.
    Is het mogelijk om deze machine vrij te geven zonder akkoord?

Bijdrager
    Hansi2124

Dat kan: ga naar je avatar en klik op het driehoekje. Kies vervolgens voor Bewerk. Bij elke openingspost van jezelf kan je de titel ook nog bewerken.

Bijdrager
    Thoomas

Schermdeling zonder eerst toestemming te hoeven geven is alleen mogelijk als de computers zich in hetzelfde netwerk bevinden.

Eerst dient op de betreffende computer (die bestuurd moet worden) bij Systeemvoorkeuren > Delen de optie “Schermdeling” geactiveerd te worden.

In de Finder zie je (op een andere computer in hetzelfde netwerk) de te besturen computer in de zijkolom staan. Vervolgens klik je daarop, en kies je de optie “Deel scherm…”. Dan log je in met gebruikersgegevens van de te besturen computer, en kan je het scherm besturen.

Wil je de computer besturen vanaf computers buiten het netwerk, heb je Apple Remote Desktop nodig, en dien je nog bepaalde poorten in de router open te gooien.

Bijdrager
    kneh

Thoomas bedankt

Deze functie kende ik al, maar ik vind de schermdeling via iChat veel gebruiksvriendelijker en sneller. Ook het switchen tussen de schermen en het uitwisselen van bestanden is makkelijker.
    Maar als er geen mogelijkheid is binnen iChat is dit een goed alternatief!

Meer suggesties?

Bijdrager
    Thoomas

Ik zat nu even in iChat te kijken, en wat je wil, kan toch wel.

Ga naar iChat > Voorkeuren > Waarschuwingen. Kies bij “Gebeurtenis” de optie “Uitnodiging om mijn scherm te delen”. Vink dan de optie “Voer een AppleScript -script uit” aan, en kies dan de optie “Auto Accept.applescript”.

Wanneer er dan een uitnodiging binnenkomt, wordt deze automatisch geaccepteerd.

Bijdrager
    kneh

Perfect!

Thoomas, bedankt.:smile:

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.