17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Vin

iCal publiceren; workaround voor read only versie online

Hallo! Ik heb me net al suf zitten zoeken op het forum hier maar ben geen oplossing tegen gekomen. Het gaat om het volgende:

Ik wil graag een gedeelde ical agenda met m’n vriendin die we ook samen kunnen editten. Ik heb mijn agenda al gepubliceerd op mijn website maar dat is read only. Is daar een workaround voor?
    En extern inloggen vind ik veel te omslachtig dus dat is geen oplossing. Ik zou het liefst zien dat zowel ik als mijn vriendin gewoon in iCal aan de agenda kunnen werken. Wat er achter de schermen gebeurd maakt me niet uit maar extern inloggen om een agenda aan te passen vind ik iets te ver gaan. Hopelijk is er een oplossing!

Alvast hartelijk bedankt!

Bijdrager
    Donnie Darko

Ik wil hier ook graag op inhaken. Tot heden nog geen passende oplossing gevonden.
    Wel is het mogelijk om met mijn eigen MobileMe in te loggen, maar dat gaat mij wat te ver.
    Dan zou iedereen die mijn agenda wil lezen zich moeten aanmelden met mijn account.

Topic: iPhone abonneren op iCal-agenda.

Bijdrager
    brm

Of in safari via MobileMe, of allebei dezelfde .Mac / MobileMe accountgegevens invoeren in Systeemvoorkeuren.

Bijdrager
    jabesse

Lastig iets, ik heb ook nog geen mooie oplossing gevonden.

Een wat minder mooie: Ieder je eigen agenda, publiceren op een WebDav server, en dan abonneren op elkaars agenda. Je kunt dan alleen in je eigen agenda editen, maar je kunt in ieder geval de agenda van de ander zien.

Bijdrager
    Vin

maar ik heb geen mobile me.

Maar als je mobile me hebt, kan je dan ook echt elkaars kalender editten??

ja daar dacht ik ook al aan ja_besse; maar dan edit je nog niet dezelfde agenda. Dat is wel iets, maar wel n halve oplossing….

Bijdrager
    Donnie Darko
    ”brm”

Of in safari via MobileMe, of allebei dezelfde .Mac / MobileMe accountgegevens invoeren in Systeemvoorkeuren.

Duh, dan zit je dus op het zelfde account en dat is niet de bedoeling.
    Iemand die zich abonneert moet ook activiteiten kunnen wijzigen aldus de topic starter.

Krijg je deze taferelen:

Bijdrager
    Vin

ja en dat is dus shit! Ik wil graag 1 agenda, die wel alle2 editten. Stom dat dat niet kan zeg!

Bijdrager
    Donnie Darko
    ”Graphsic”

ja en dat is dus shit! Ik wil graag 1 agenda, die wel alle2 editten. Stom dat dat niet kan zeg!

Ja, MobileMe is prut. Het kan vele malen beter. Mijn topic ging dan specifiek over de iPhone/ iPod Touch.
    Nog zo’n leuk euvel: Voer je een locatie in bijv. les in lokaal 1.12, wordt het niet online weergegeven!
    Maar wel als je het onder notities zet…

Bijdrager
    brm

@Donnie Darko
    Dan niet,
    het werkt prima, en het gaat toch om zijn vriendin?! Het lijkt me dat je zowieso inloggegevens van iemand wil hebben voordat ze in je agenda mogen knoeien.
    Overigens zie ik zonder .Mac of MobileMe inderdaad geen oplossingen.

Bijdrager
    Vin

ppfff slecht zeg. Ik zat er afgelopen week nog over te denken om mobile me aan te schaffen want het leek me wel wat maar dat moet ik dus nog maar even niet doen!

Ook is het overigens zo dat als je bij een herinnering in iCal een webadres zet, die niet bij je iPhone komt te staan in de agenda app. Dat is ook weer zoiets onlogisch! Ik had dus een tijdje terug (op vakantie) een stel herinneringen in ical op m’n iPhone zonder www, terwijl die wel in ical op m’n mac erbij stonden!

EDIT: @ brm: kan je tegelijk ingelogd zijn bij mobile me dan? Anders zou t misschien toch eventueel de moeite (en het geld) waard zijn….

Bijdrager
    brm

Ja, ik gebruik het al jaren zo. meerdere Macs, 1 account. Overal dezelfde agenda. (met meerdere mensen)

Bijdrager
    Donnie Darko
    ”brm”

Het lijkt me dat je zowieso inloggegevens van iemand wil hebben voordat ze in je agenda mogen knoeien.

Ja, dat is zo. Daar heb je een punt.

Bijdrager
    mvdbent

ik doe dit met google account.
    Je maakt een agenda, je koppelt je account in ical en je kan hem editen.
    het is hetzelfde als optie allebei inloggen met mobileme maar deze optie is free.

Hier de how-to http://www.google.com/support/calendar/bin/answer.py?hl=en&answer=99358

succes

Bijdrager
    Mr. Jones

Je kunt ook een kijken naar Busysync.
    Voor €18 per Mac heb je een heleboel mogelijkheden om je agenda’s te kunnen delen.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

ik zat met dezelfde vraag

heb de diverse mogeljkheden uitgeprobeerd:

1. mobileMe inloggen onder dezelfde naam (onhandig o.a. omdat je handmatig moet syncen)
    2. Busysync (iCal naar iCal)
    3. Google Calendar

Busysync werkt goed, maar bedenk dat de twee macs met iCal acount tegelijk online moeten zijn om te kunnen syncen.
    Dat is in de praktijk niet altijd het geval.
    Daarom kan je een Google calendar instellen als “intermediair”: de beide iCal’s synchroniseren naar en van de Google Calendar.

Alleen kun je je dan afvragen waarom je dan nog iCal gebruikt. Bovendien kost BusySync geld.
    Ik zou dus voor een Google Calendar gaan, daar kan je instellen wie toegang heeft tot de agenda, wie hem mag editen etc.

Bijdrager
    Vin

ik zal eens gaan kijken naar google calendar. Hopelijk is dat dé oplossing!

Bijdrager
    Vin
    ”mvdbent”

ik doe dit met google account.
    Je maakt een agenda, je koppelt je account in ical en je kan hem editen.
    het is hetzelfde als optie allebei inloggen met mobileme maar deze optie is free.

Hier de how-to http://www.google.com/support/calendar/bin/answer.py?hl=en&answer=99358

succes

Oké, ik heb nu een google agenda in iCal staan. Maar wordt dat nu mijn standaard agenda? Of moet ik die weer koppelen aan mijn agenda die al in iCal stond?

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.