6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Mattheus

iCal printen

Om een beetje structuur in ons drukke en hectische bestaan te krijgen maken wij sinds kort gebruik van iCal. Hoewel ons leventje nog steeds druk en hectisch is, is het nu wel een beetje gestructureerd. (Kun je nagaan wat er gebeurt als we ook nog iPhones in huis krijgen…)

Echter 1 klein minpuntje in iCal.
    Wij hebben vier agenda’s in verschillende kleuren. Nu hebben we regelmatig op bepaalde dagen meerdere dingen voor die gehele dag gepland staan. Nu kunje in iCal handmatig de volgorde van die verschillende agenda’s op 1 dag aanpassen. Echter op het moment dat je wilt printen gaat iCal bij het printen die volgorde volledig willekeurig veranderen…. terwijl in iCal alles er gewoon uitziet?!
    Erg bizar dus, je print ziet er anders uit dan de planning zoals die er op je beeldscherm uitziet.
    Dit gebeurt op een Macbook 1.83 Intel Core Duo met MacOs10.4.8 met iCal 2.0.4

Bijdrager
    Leander
    ”Mattheus”

…Echter op het moment dat je wilt printen gaat iCal bij het printen die volgorde volledig willekeurig veranderen…. terwijl in iCal alles er gewoon uitziet?!

Bedoel je dat alleen de agendakleuren zijn veranderd/verwisseld (en dat de agenda-afspraken wel in correcte volgorde staan afgebeeld)?

Bijdrager
    Mattheus

Nee, de volgorde is ineens anders. De kloppen nog steeds met de agenda’s.

Bijdrager
    Angelzilla

Op dit moment is het niet nodig voor mij om de printfunctie binnen Ical te gebruiken, maar gezien diverse applicaties op het web schijnt het een bekend fenomeen te zijn.

Ik heb een 2tal sites gevonden, die het probleem aanpakken. Helaas kosten ze geld, maar wellicht het je er iets aan.

http://www.pocketmac.net/products/pmicalprinter/index.html

http://www.crm4mac.nl/index.html

Succes!

Angelo

Bijdrager
    fotogravizer

Zou je als ‘workaround’ geen screenshot kunnen printen?
    Ik weet het is geen ideale oplossing, maar it gets you started.

Bijdrager
    Mattheus

Tot nu toe lijkt die workaround de enige oplossing….
    Overigens zijn die andere pakketten zeker de moeite waard!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.