10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    hugo123

iCal, periode markeren

Hallo, is het mogelijk om in iCal een periode te markeren. Ik zit zelf in het eindexamen jaar en in wil graag mijn PTA periodes markeren, en dan ook nog de individuele PTA’s er in zetten, is dit mogelijk zonder elke dag een taak te moeten plaatsen?

Bijdrager
    Rolf

Ik weet niet of je ik vraag helemaal begrijp, maar als een PTA (?) bijvoorbeeld 10 dagen duurt, kun je een periode van 10 dagen aangeven, en dat het dan om HELE dagen gaat. Vervolgens kun je IN die periode nog gewoon aangeven wat je zelf wil

Bijdrager
    hugo123

Programma Toets en Afsluiting;) Dat zijn de schoolexamens, gevolgd door het CSE, Centraal School Examen! Maar hoe kan ik dan zo’n periode van bijv 10 dagen aangeven? Dat bijvoorbeeld 10 dagen een ander kleurtje krijgen ofzo in iCal?

Bijdrager
    Rolf

Zeker. Gewoon alsof je een afspraak maakt, alleen ipv tijdstippen vink je aan ‘gehele dag’. En als je dan een periode van 10 dagen aangeeft, zie je in elk van die tien dagen bovenin een vakje dat een ‘dag-bezigheid’ aangeeft. Daarnaast kun je op elke dag op elk tijdstip natuurlijk je exacte examen tijdstippen aangeven, los van die eerder aangegeven 10-dagen periode.

Overigens: in iCal kun je niet gehele dagen inkleuren. Je kunt een bepaalde afspraak een kleur geven, of je krijgt ‘bovenin’ de dag een dag-afspraak (met een (andere) kleur). Ik zou het gewoon es proberen.

Als je dan ook nog examens, en PTA, aparte kleuren geeft wordt het mogelijk nog iets duidelijker.

Bijdrager
    hugo123

Oke bedankt! Examens en PTA’s zijn niet tegelijkertijd hoor, PTA’s zijn de schoolexamens en aan het eind van het jaar heb je het CSE examen;)

Inactief
    Anoniem

<spam>

Bijdrager
    Star65

Door een nieuwe agenda aan te maken, deze agenda een bepaalde kleur te geven en vervolgens de afspraak in die agenda te zetten.

Inactief
    Anoniem

<spam>

Bijdrager
    Star65

Dat is eigenlijk onlogisch (in de ogen van Apple) wat je wilt, maar ik begrijp je.
    Ik weet niet of je wel eens met Cad programma’s hebt gewerkt en daarin verschillende layers. Normaal gesproken geef je iedere layer een andere kleur om onderscheid te maken en gebruik je niet verschillende kleuren binnen 1 layer.
    Zo is dat met agenda’s ook, je wilt onderscheid malen tussen verschillende agenda’s (=categorieën) door middel van een kleur.
    Dus als je in je hoofd het woord categorie vervangt door agenda zijn we er.:evil:

Inactief
    Anoniem

<spam>

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.