19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    ronaldjan

iCal op iPhone 3G met OS4 is verschrikkelijk traag

Iemand een idee hoe dit komt?
    Alvast bedankt.
    Groeten,
    Ronald

Bijdrager
    KarelWillem

Agenda bedoelt u? iCal ken ik niet voor de iPhone.

Overigens hoor ik veel berichten met de woorden Traag, Phone en iOS4.

Bijdrager
    milann

Mijn hele 3g is traag sinds iOS 4.. Wanneer ik type heb ik de zin al klaar en staat het nog niet eens in het scherm.

Bijdrager
    Koetjesreep

Idem.

Bijdrager
    wjend

Ik heb er last van op mijn 2e generatie iPod touch, typen gaat sloooom.

Bijdrager
    jackbos

Helaas geen idee hoe het komt (ja: door/na upgrade iOS4). Mijn iPhone 3G is na de upgrade ook als een slak. Soms helpt het volledig uit/inschakelen. Soms ook niet.
    Heb inmiddels ook al een restore gedaan. Zonder merkbaar resultaat.
    Wachten op 4.0.1 vrees ik.

Discussies over dit onderwerp:
    http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=2475859&start=0&tstart=0
    http://www.iphoneclub.nl/forum/f28/iphone/f38/ervaringen/62896-3g-ios4-erg-traag.html
    http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=945238

Bijdrager
    Neptune

Twee keer achter elkaar een Hard-reset van de iPhone 3G loste het probleem bij mij op.

Home en Standby button ingedrukt houden tot het swipe to power off verschijnt. Daarna nog steeds ingedrukt houden. Het scherm word daarna vanzelf zwart.
    Als de iPhone niet vanzelf opstart de standbyknop indrukken om de iPhone opnieuw te laten starten.
    Deze actie 2 maal uitvoeren. Daarna was de 3G bij mij weer een heel stuk sneller.

Bijdrager
    jackbos
    Neptune op 30 juni 2010

Twee keer achter elkaar een Hard-reset van de iPhone 3G loste het probleem bij mij op.

Dank voor de tip. Lijkt te werken bij mij. Ben benieuwd hoe het na een paar uur gebruik is. Laat het nog weten hier.

Bijdrager
    wjend

En bij een hard-reset blijft alles hetzelfde?

*iemand die liever niet “reset”*

Bijdrager
    Neptune
    wandersiemers op 30 juni 2010

En bij een hard-reset blijft alles hetzelfde?
    *iemand die liever niet “reset”*

Ja, Alles blijft op je iPhone staan. Het doet eigenlijk een soort Reset als op een “Windhoos” bak met een resetknop.
    Alleen de iPhone herkent dit proces en doet waarschijnlijk iets met zijn /tmp folders in het OS oid.
    Deze methode van resetten moet je ook gebruiken als je iPhone vastgelopen zou zijn.

Bijdrager
    jackbos

Helaas! Na een middagje gebruik is mijn iPhone weer zo traag als een slak. De reset heeft bij mij dus niet geholpen. Steve help!

Bijdrager
    ronaldjan

Ik heb ook de reset-procedure toegepast, maar moet ook vaststellen dat het “sneller zijn” maar van korte duur is.
    Wanneer komt agenda ook eens met een “weekweergave”?… daar zit ik ook al lang op te wachten…

Bijdrager
    jackbos

Nu net iOS 4.0.1 geïnstalleerd. Mijn 3G lijkt weer ‘snappy’ als vanouds.

Bijdrager
    G-Force

Maar hopen dat dat zo blijft want iOS4 was na een reboot altijd wel snel bij mij maar na gebruik werd hij steeds trager. Ik blijf voorlopig nog even op 3.1.3.

Bijdrager
    jackbos

En weer terug bij af. Traag als…
    zoals hier:
    http://vint.sogeti.nl/?p=2826

Bijdrager
    Rik de Belg

Heb inderdaad net hetzelfde probleem om m’n 3Gs.
    Agenda lijkt net altijd te blijven hangen, soms enkele seconden lang, wat echt storend is.
    Maar tot nu toe nog geen oplossing gevonden.

Bijdrager
    iMattdR

Kan je eigenlijk teruggaan naar een bepaalde OS op de iPhone? Bv vlak voor de update van iOS4?
    Wat gebeurt er als ik de iPhone restore? Gaat hij dan ook het OS terugzetten van in den beginne?
    Wil restoren als ik de iPhone4 koop, zodat mijn vriendin met een nieuwe lei kan beginnen op de 3G en liefst niet zo traag …

Bijdrager
    jackbos

De ‘oplossing’ voor mij was:
    – back-up maken en synchroniseren
    – volledige restore gedaan (via iTunes)
    – als nieuwe iPhone geïnstalleerd
    – en dan je al je zaken weer terugzetten middels synchronisatie

Je raakt wel wat instellingen kwijt. Maar dat is zo weer opnieuw ingesteld.
    En je raakt ook je sms-berichten kwijt. Vond ik geen probleem.
    Let er wel op wat je hebt ingesteld om te synchroniseren. Alles wat niet gesynchroniseerd is (of kan worden) raak je kwijt.

Draai nu een dag iOS 4.0.1 op de 3G en het werkt prima.

Bijdrager
    TypeWriter

Misschien de titel van het topic veranderen in:

iPhone 3G met iOS4 is verschrikkelijk traag

?
    Dit is zeker geen probleem met agenda alleen.
    Ik heb ook de indruk dat bepaalde apps eerder crashen, wat te maken kan hebben met een ander geheugenbeheer.

HE

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.