22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    DEform

iCal online zetten

Hoy allemaal,

Ik zou graag mijn iCal kalender op mijn homepage zetten! Liefst nog met een klein passwoordje erop!

Maar ik heb geen .MAC account! Heeft hier iemand nog een andere optie voor?
    Ik heb webruimte op een Xserve van een vriend van mij, daar is dus plaats genoeg, en alle technologie aanwezig!

Bijdrager
    tricksel

Zorg dan dat je op die server een account met WebDAV hebt, dan kun je simpelweg die server opgeven om naar te publishen vanuit iCal.

Bijdrager
    DEform

En wat is webDAV?? Ietsje meer uitleg aub!:D

Moderator
    Lucas Raggers

Ik heb er hier een artikeltje over geschreven.

Bijdrager
    jha

Wanneer je eigen webserver of die van je provider PHP ondersteunt, kun je d.m.v. phpicalendar (http://sourceforge.net/projects/phpicalendar) je iCal agenda’s beschikbaar stellen. Je moet dan de desbetreffende kalenders oploaden naar je webruimte.

Bijdrager
    dj bazzie wazzie

voor meer info met google zoek naar: publishing ical webdav en het eerste item gaat er al over

het is wel vrij eenvoudig. ik heb het ook op mijn server en ik heb ook phpicalandar en dat is ook leuk werk

Bijdrager
    DEform

Ja, maar als je je kalender online zet met webDAV is er een nadeel.
    Als je dan op verplaatsing zijt, en je wilt je kalender opvragen, moet je op een mac zitten!

Ik wil dat ik bv ook, moest het éécht nodig zijn, vanop een windows machien mijn kalender kan zien in IE!

Via WebDAV kan je je alleen maar abboneren op je kalender, werkt goed! Maar dan moet je de (meestal kei lange) url ook al altijd bijhebben!

Bijdrager
    dj bazzie wazzie

hoi ruben,

Voor de lange url hebben ze DNS:D

Als je phpicalandar hebt geinstalleerd en je gooit je kalender in de map calanders van de map phpicalandar zie je het in je webinterface. ook als je windows hebt. Dat was voor mij 1 van de redenen om phpicalandar er op te zetten. En ik heb geen klachten gehoord van mensen met een windows computer.

Bijdrager
    DEform

Bazzie wazzie;

Ik heb de phpicalender 2b gedownload en de volledige inhoud van de map gekopierd naar de map ‘agenda’ op mijn site!

En ik krijg de hele tijd een foutmelding

http://ruben.eksel.be/agenda

en hoe bedoel je met ‘gooi je kalender in die map’?

Bijdrager
    tricksel

Hoogstwaarschijnlijk heb je nog een aantal instellingen te doen, als ik de foutmeldingen bekijk. Heb je dat al gedaan?

Bijdrager
    DEform

Neen,

Ik heb van een reporter deze link gekregen, en daar staat, download, kopier en upload…

Dat heb ik gedaan, er staat niets in van instellingen

Bijdrager
    dj bazzie wazzie

Hoi Ruben,

Als ik op je link klik dan zie k dat er language fout is. welke talen heb je in de map languages staan van phpicalandar? Zo te zien heb je in de map languages geen english.inc.php staan.

Verder moet je het config.inc.php bestand aanpassen voor jou server. Hier kun je ook je language error aanpassen.

succes

Bijdrager
    DEform

Bazzie wazzie,

Ik heb in de folder met talen 20 verschillende staan, ook english en dutch!

En hoe moet ik het config bestand aanpassen?
    het is allemaal code, en ik zit nog ma aan p25 van mijn php boekje!

<?php

// Configuration file for PHP iCalendar 2.0
    //
    // To set values, change the text between the single quotes
    // Follow instructions to the right for detailed information

$template = ‘default’; // Template support
    $default_view = ‘day’; // Default view for calendars = ‘day’, ‘week’, ‘month’, ‘year’
    $minical_view = ‘current’; // Where do the mini-calendars go when clicked? = ‘day’, ‘week’, ‘month’, ‘current’
    $default_cal = $ALL_CALENDARS_COMBINED; // Exact filename of calendar without .ics. Or set to $ALL_CALENDARS_COMBINED to open all calenders combined into one.
    $language = ‘English’; // Language support – ‘English’, ‘Polish’, ‘German’, ‘French’, ‘Dutch’, ‘Danish’, ‘Italian’, ‘Japanese’, ‘Norwegian’, ‘Spanish’, ‘Swedish’, ‘Portuguese’, ‘Catalan’, ‘Traditional_Chinese’, ‘Esperanto’, ‘Korean’
    $week_start_day = ‘Sunday’; // Day of the week your week starts on
    $day_start = ‘0700’; // Start time for day grid
    $day_end = ‘2300’; // End time for day grid
    $gridLength = ’15’; // Grid distance in minutes for day view, multiples of 15 preferred
    $num_years = ‘1’; // Number of years (up and back) to display in ‘Jump to’
    $month_event_lines = ‘1’; // Number of lines to wrap each event title in month view, 0 means display all lines.
    $tomorrows_events_lines = ‘1’; // Number of lines to wrap each event title in the ‘Tommorrow’s events’ box, 0 means display all lines.
    $allday_week_lines = ‘1’; // Number of lines to wrap each event title in all-day events in week view, 0 means display all lines.
    $week_events_lines = ‘1’; // Number of lines to wrap each event title in the ‘Tommorrow’s events’ box, 0 means display all lines.
    $timezone = ”; // Set timezone. Read TIMEZONES file for more information
    $calendar_path = ”; // Leave this blank on most installs, place your full path to calendars if they are outside the phpicalendar folder.
    $second_offset = ”; // The time in seconds between your time and your server’s time.
    $bleed_time = ”; // This allows events past midnight to just be displayed on the starting date, only good up to 24 hours. Range from ‘0000’ to ‘2359’, or ‘-1’ for no bleed time. Is automatically set to $day_start if left blank.
    $cookie_uri = ”; // The HTTP URL to the PHP iCalendar directory, ie. http://www.example.com/phpicalendar — AUTO SETTING — Only set if you are having cookie issues.
    $download_uri = ”; // The HTTP URL to your calendars directory, ie. http://www.example.com/phpicalendar/calendars — AUTO SETTING — Only set if you are having subscribe issues.
    $default_path = ‘http://www.example.com/phpicalendar&#8217;; // The HTTP URL to the PHP iCalendar directory, ie. http://www.example.com/phpicalendar
    $charset = ‘UTF-8’; // Character set your calendar is in, suggested UTF-8, or iso-8859-1 for most languages.

// Yes/No questions — ‘yes’ means Yes, anything else means no. ‘yes’ must be lowercase.
    $display_custom_goto = ‘no’; // In the ‘Jump To’ box, display the custom ‘go to day’ box.
    $display_ical_list = ‘yes’; // In the ‘Jump To’ box, display the pop-up menu with the list of all calendars in the $calendar_path directory.
    $allow_webcals = ‘no’; // Allow http:// and webcal:// prefixed URLs to be used as the $cal for remote viewing of “subscribe-able” calendars. This does not have to be enabled to allow specific ones below.
    $this_months_events = ‘yes’; // Display “This month’s events” at the bottom off the month page.
    $enable_rss = ‘yes’; // Enable RSS access to your calendars (good thing).
    $show_search = ‘yes’; // Show the search box in the sidebar.
    $allow_preferences = ‘yes’; // Allow visitors to change various preferences via cookies.
    $printview_default = ‘no’; // Set print view as the default view. day, week, and month only supported views for $default_view (listed well above).
    $show_todos = ‘yes’; // Show your todo list on the side of day and week view.
    $show_completed = ‘yes’; // Show completed todos on your todo list.
    $allow_login = ‘no’; // Set to yes to prompt for login to unlock calendars.
    $login_cookies = ‘no’; // Set to yes to store authentication information via (unencrypted) cookies. Set to no to use sessions.

// Calendar Caching (decreases page load times)
    $save_parsed_cals = ‘no’; // Saves a copy of the cal in /tmp after it’s been parsed. Improves performence.
    $tmp_dir = ‘/tmp’; // The temporary directory on your system (/tmp is fine for UNIXes including Mac OS X). Any php-writable folder works.
    $webcal_hours = ’24’; // Number of hours to cache webcals. Setting to ‘0’ will always re-parse webcals.

// Webdav style publishing
    $phpicalendar_publishing = ”; // Set to ‘1’ to enable remote webdav style publish. See ‘calendars/publish.php’ for complete information;

// Administration settings (admin.php)
    $allow_admin = ‘yes’; // Set to yes to allow the admin page – remember to change the default password if using ‘internal’ as the $auth_method
    $auth_method = ‘ftp’; // Valid values are: ‘ftp’, ‘internal’, or ‘none’. ‘ftp’ uses the ftp server’s username and password as well as ftp commands to delete and copy files. ‘internal’ uses $auth_internal_username and $auth_internal_password defined below – CHANGE the password. ‘none’ uses NO authentication – meant to be used with another form of authentication such as http basic.
    $auth_internal_username = ‘admin’; // Only used if $auth_method=’internal’. The username for the administrator.
    $auth_internal_password = ‘admin’; // Only used if $auth_method=’internal’. The password for the administrator.
    $ftp_server = ‘localhost’; // Only used if $auth_method=’ftp’. The ftp server name. ‘localhost’ will work for most servers.
    $ftp_calendar_path = ”; // Only used if $auth_method=’ftp’. The full path to the calendar directory on the ftp server. If = ”, will attempt to deduce the path based on $calendar_path, but may not be accurate depending on ftp server config.

// Calendar colors
    //
    // You can increase the number of unique colors by adding additional images (monthdot_n.gif)
    // and in the css file (default.css) classes .alldaybg_n, .eventbg_n and .eventbg2_n
    // Colors will rotate to double the number listed below. (That’s 14 colors, 2 calendars per color).
    $unique_colors = ‘7’;

$blacklisted_cals[] = ”; // Fill in between the quotes the name of the calendars
    $blacklisted_cals[] = ”; // you wish to ‘blacklist’ or that you don’t want to show up in your calendar
    $blacklisted_cals[] = ”; // list. This should be the exact calendar filename without .ics
    $blacklisted_cals[] = ”; // the parser will *not* parse any cal that is in this list (it will not be Web accessible)
    // add more lines as necessary

$list_webcals[] = ”; // Fill in between the quotes exact URL of a calendar that you wish
    $list_webcals[] = ”; // to show up in your calendar list. You must prefix the URL with http://
    $list_webcals[] = ”; // or webcal:// and the filename should contain the .ics suffix
    $list_webcals[] = ”; // $allow_webcals does *not* need to be “yes” for these to show up and work

$locked_cals[] = ”; // Fill in-between the quotes the names of the calendars you wish to hide
    $locked_cals[] = ”; // unless unlocked by a username/password login. This should be the
    $locked_cals[] = ”; // exact calendar filename without the .ics suffix.
    $locked_cals[] = ”; //

$locked_map[‘user1:pass’] = array(”); // Map username:password accounts to locked calendars that should be
    $locked_map[‘user2:pass’] = array(”); // unlocked if logged in. Calendar names should be the same as what is
    $locked_map[‘user3:pass’] = array(”); // listed in the $locked_cals, again without the .ics suffix.
    $locked_map[‘user4:pass’] = array(”); // Example: $locked_map[‘username:password’] = array(‘Locked1’, ‘Locked2’);

$apache_map[‘user1’] = array(”); // Map HTTP authenticated users to specific calendars. Users listed here and
    $apache_map[‘user2’] = array(”); // authenticated via HTTP will not see the public calendars, and will not be
    $apache_map[‘user3’] = array(”); // given any login/logout options. Calendar names not include the .ics suffix.
    $apache_map[‘user4’] = array(”); // Example: $apache_map[‘username’] = array(‘Calendar1’, ‘Calendar2’);
    ?>

Bijdrager
    tricksel

Alhoewel dit alles PHP is, hoef je verdomd weinig PHP te kennen om dit goed in te vullen; ik denk dat er wel documentatie beschikbaar zal zijn…?

Bijdrager
    dj bazzie wazzie

Hoi ruben,

Ik kan natuurlijk niet zeggen hoe jij dit moet invullen
    vervang eens ‘English’ in regel $language = ‘English’; // Language support – ‘…….. voor ‘Dutch’
    Volgens mij heb je je server uit staan nu maar de laatste keer dat ik het probeerde was je language niet goed dus ik zou proberen deze een andere taal te geven en weer kijken

voor de rest wijst het document zichzelf wel. Eerste gedeelte is je eigen voorkeuren en het tweede gedeelte van het document zijn de administrator voorkeuren (Sommigen zijn van je server afhankelijk)

Bijdrager
    bennie

Hoi!
    Als ik php calendar naar mijn map “agenda”, krijg ik de melding dat sommige files niet konden worden gekopieeerd omdat ik te weinig rechten zou hebben….
    Iemand een sugestie?

tnx in advance,
    Ben

Bijdrager
    dj bazzie wazzie

Dit lijkt op een privilege probleem van je server. Als dit een Mac OS X machine dan log je waarschijnlijk ini onder de verkeerde naam of groep.
    Als je use inherit from parent hebt aanstaan op de server kijk dan naar de privileges van je share point.
    Als je standard unix behavior aan hebt staan kijk dan naar de privileges van de bovenliggende map.

Als je een root gebruiker hebt ingeschakeld kun je ook als root inloggen en het bestand erop zetten. Denk er dan wel aan dat je direct (als root dus) je privileges van het bestand goed zet van wat je hbet gekopieerd

Bijdrager
    ISS

Ik krijg in iCal nu de volgende melding:

…./calendars/publish.ical.php/Zakelijk.ics kan niet worden gevonden

Iemand een oplossing?

Bijdrager
    klaus

Gebruik je .mac, een webdav ftp, of een gewone ftpserver waar je phpiCal hebt op draaien?

Indien het laatste : zorg dat je calendars map de juiste chmod heeft (777 does the trick).
    En ook de publish setting in de config op 1 zetten.

Bijdrager
    bennie

Hi,

bedankt voor jullie tip!
    Ik heb gewoon een site bij xs4all. Daarbij ook een zogeheten webdisk schijfruimte. Gewoon ical publishen gaat wel, maar dan kan ik op mij werk die agenda niet importeren in outlook. Dus dacht ik het via een internetbrowser te proberen.

Ben momenteel aan het uitzoeken of het inderdaad wel een en ander ondersteund. En ook de termen die jullie gebruiken even aan het opgooglen…voor een leek als ik nog niet zo eenvoudig. Maar ik geef het niet op!

Tnx en groetjes,
    Ben

Bijdrager
    ISS

Ik krijg nu de melding:

Publicatie mislukt…

Verzoek aan de server …./calendars/Zakelijk.ics is mislukt

mapje calendars is beveiligd.. dat lukt allemaal wel… zie ik iets over het hoofd?

Bijdrager
    dj bazzie wazzie

@ iss:

Zou je iets specifieker kunnen zijn over de server en of het protocol webdav of .mac is.

Ik heb het hier aan de praat vrij simpel alleen heb ik wel handmatig webdav aangezet met wat andere dingen erbij zodat ik vanuit iCal makkelijk kon publiceren.

Klik hier om te kijken hoe ik het ongeveer gedaan heb

Ik heb de dingen zo aangepast zodat het beter in de php icalander past en nu kan ik vanuit ical de agenda beheren en phpcalander direct de wijzigingen zien.

dit werkt prefect zelfs voor tiger

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.