5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Joost23

iCal met ziggo

Hallo,

Vraagje, ik ben aan het uitzoeken of eea mogelijk is.

Zelf heb ik een gmail account en daarbij dus ook de agenda. Dit alles wordt gesynced met mijn iPhone.
    Vriendin heeft een iPad en een casema mailadres. Dit is ook een google account

Ik heb mijn casema google account toestemming gegeven mijn gmail agenda in te zien (volgen jullie het nog?)

Nu wil ik graag dat zowel mijn agenda als haar agenda samen op de iPad te zien zijn. Alleen casema heeft geen agenda server….

Weet iemand hiervoor een oplossing?

Bijdrager
    Robin H.

Ik denk dat je het beste alles kunt laten syncen met Google Calendar, en vervolgens Google calendar instellen op je iPad. Google heeft namelijk een WebDAV server, welke je zowiezo in iCal op de mac toe kan voegen.

Hoewel de agenda in iOS een stuk minder mogelijkheden heeft is het volgens mij wel mogelijk met een soort van Exchange omweggetje.

Ziehier:
    http://apple-ipad-tablet-help.blogspot.com/2010/03/how-to-sync-google-calendar-with-ipad.html

Bijdrager
    kosters.mathijs

Je kunt het beste jouw vrouws agenda delen via google agenda, en dan vervolgens jouw google agenda laten syncen met itunes

Bijdrager
    Joost23

ik heb al een gmail account aangemaakt voor haar. Ervaring met de iPhone was goed.
    Nu is alles ingesteld, ook op de iPad, maar krijg een testafspraak er niet in.

Gmail staat niet als standaard, misschien ligt het hier aan. Ik heb ook geen idee waar op de iPad een agenda (gegevens) in te voeren. Onder instellingen mail, contacten en agenda, zijn de agenda mogelijkheden maar heel mager….

De link tusse iCal en google (web) werkt wel btw

Bijdrager
    Joost23

Even een update:

beiden google account.
    in iCal en op het web zie ik wel zowel mijn agenda als die van mijn vriendin.
    En zij ook die van mij.

Helemaal goed dus, zou je denken.

Alleen, op mijn iPhone (en zij op de iPad) zien we alleen eigen agenda’s. En daar willen we dus (juist) ook inzage hebben in de andere agenda. Anders moet je alsnog altijd achter de computer…

Wie herkent dit?

En bij de iPad, waarom begint de agenda op zondag ipv maandag? En volgens mij gaat het ook niet helemaal lekker als ik op iPad een afspraak inplan, dat die zichtbaar wordt in iCal. Terwijl accountgegevens toch helemaal goed ingegeven zijn….

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.