5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    grotegerke

ical meerdere events in één keer toevoegen

Ik heb voor eenzelfde activiteit een lijstje met ca. 12 data waarin niet direct structuur zit. Ik wil al die data allemaal in één keer in ical zetten met herinnering en zo erbij.
    Omdat er geen structuur in de data zit (het is niet eens in de twee weken of 10 dagen ofzo) kan ik niet de herhaal functie gebruiken.
    Wellicht is hier een appelscriptje voor? Ik heb hem niet kunnen vinden.
    Of weet iemand anders een oplossing?

Bijdrager
    bennie

Hoi,

Dat zou mooi zijn, maar is mij nog niet gelukt, dus ik haak even aan.

Wat ik gedaan heb is dat ik mijzelf een mail heb gestuurd waarna ik, door op de data te klikken, vrij snel de afspraken in iCal heb kunnen zetten.

Groetjes,
    Ben

Bijdrager
    mtooster

Een keer de activiteit aanmaken in iCal, met de juiste alarmen, tijden en dergelijke.
    Daarna gewoon de activiteit kopiëren en plakken.

Bijdrager
    grotegerke

@mtooster
    Dat wil ik dus nou net niet. Volgens mij moet het met een applescriptje oid ook mogelijk zijn. Alleen ben ik daar zelf niet voldoende in thuis.
    Ook heb je allerlei apps die verjaardagen uit je adresboek slorpen en die allemaal in ical zetten, dus het is wel mogelijk om meerdere data tegelijk een plek te geven. Het is me alleen niet gelukt zo’n app open te breken en daar een automator of applescript code uit te plunderen om die dan op een andere wijze te hergebruiken.

Kortom ik blijf opzoek naar deze mogelijkheid!

Bijdrager
    mtooster
    grotegerke op 06 januari 2011

@mtooster

Dat wil ik dus nou net niet. Volgens mij moet het met een applescriptje oid ook mogelijk zijn. Alleen ben ik daar zelf niet voldoende in thuis.

Ook heb je allerlei apps die verjaardagen uit je adresboek slorpen en die allemaal in ical zetten, dus het is wel mogelijk om meerdere data tegelijk een plek te geven. Het is me alleen niet gelukt zo\’n app open te breken en daar een automator of applescript code uit te plunderen om die dan op een andere wijze te hergebruiken.

Kortom ik blijf opzoek naar deze mogelijkheid!
    Het grote probleem gaat volgens mij dit worden: Hoe zijn de data ingegeven? In een tabel of tekstbestand? Met welke notatie? Het klinkt eenvoudig waar je om vraagt maar dat is het niet zomaar ben ik bang.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.