8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    ivanwoerkom

iCal kan ik niet meer opstarten

Hallo,

Ik heb .Mac oftewel MobileMe gisteren geactiveerd en kon iCal synchroniseren met mijn Outlook kalender op Windows.

Helaas kan ik vandaag iCal niet meer starten. Ik krijg de volgende melding:
    ‘Calender Cache kan niet worden verplaatst omdat u niet de juiste toegangsbevoegdheden hebt voor ‘Calenders’.
    Om de toegangsbeveiligingen te bekijken of te wijzigen, selecteert u het bestand in de Finder en kiest u ‘ archief’ > ‘toon info’.

Helaas kan ik nergens archief vinden en als ik toon info doe zie ik niets raars. Wat doe ik fout of wat moet ik doen? Ik heb nu helemaal geen agenda meer op de Apple. Ik kan het programma ook niet opnieuw installeren omdat het op mijn MacBook al was geïnstalleerd.

Ingrid

Bijdrager
    St. Mobbs

Als je bij ” Toon info” helemaal naar onderen gaat, staat daar een slotje.
    Misschien moet je die openen om weer bevoegdheden te krijgen

Dat doe je door er op te klikken en je wachtwoord in te voeren in het venster dat verschijnt

Bijdrager
    ivanwoerkom

Helaas werkt dat niet. Ik heb iedereen die er maar staat (admin; system; everyone etc.) al toegevoegd om te lezen en te schrijven.

Graag nog een tip :?

Bijdrager
    St. Mobbs

Misschien heb je wat aan deze link:
    http://www.apple.com/support/ical/

Wel in het engels, en je zult even moeten zoeken
    Hier zeggen ze er wat over: http://support.apple.com/kb/TA26602, maar ik weet niet of dat voor jouw geldt.

Maar ik kon zo vlug het niet voor je vinden

Bijdrager
    ivanwoerkom

Hallo allemaal,

Ik weet echt niet meer wat te doen. Opnieuw installeren mag ik niet, helaas had ik nog geen timemachine back-up, dus ik weet het niet meer.

Ik krijg de volgende berichten:

Als ik iCal open krijg ik:
    Calender Cache kan niet worden verplaatst omdat u niet de juiste toegangsbevoegdheden hebt voor ‘Calenders’.
    Om de toegangsbeveiligingen te bekijken of te wijzigen, selecteert u het bestand in de Finder en kiest u ‘ archief’ > ‘toon info’.

Op een gegeven moment probeerde ik een andere iCal (uit de prullenbak) erop te zetten en toen zag ik deze melding:
    De bewerking kan niet worden voltooid omdat het onderdeel ‘ iCalDockExtra in gebruik is’

Waarschijnlijk is het probleem opgelost als ik dit programma kan vinden, maar iemand enig idee waar dat staat? Kan het niet vinden bij zoeken………

Is een Apple echt fijn?

Bijdrager
    St. Mobbs

Heb je de computer al een keer herstart? Dat wil weleens een probleempje oplossen.
    Anders kun je in activiteitenweergave kijken of een iCal-proces in gebruik is. Wel eerst de weergave op “alle processen” zetten ipv “Mijn processen”

En als je wilt weten waar “iCalDockExtra” vinden is:
    In finder iCal selecteren => rechtermuisknop => kies daar “toon pakketinhoud” => Contents => Recources => Daar staat een bestand dat “iCalDockExtra.bundle” heet. Met een soort legoblokje als icoon.

Maar anders moet je er maar een nieuw topic over starten. Want deze is nogal onopgemerkt gebleven

Bijdrager
    ivanwoerkom

Hoi,

De activiteit van iCal staat op 0 als ik hem opstart, maar dat is logisch want er gebeurd niets. Ik zie naast de appel in de bovenste balk alleen iCal en Help staan. Dus archief, wijzig etc. staat er niet.

Denk je dat het nut heeft een andere topic te maken?

Eigenlijk is nu mijn vraag hoe ik iCal eraf kan halen en hoe ik een nieuwe erop kan zetten. Helaas zit dit programma op de computer als je deze koopt en de iCal 1.5.5.pkg die ik heb gedownload kan ik niet op de computer zetten. De melding is ‘iCal-software’ kan niet op deze computer worden geïnstalleerd. Deze software kan niet op deze computer worden geïnstalleerd.

Ik denk dat ik daar maar een nieuw topic over ga maken.

Als je nog tips hebt graag en tot ziens op het nieuwe topic ‘ Hoe kan ik iCal verwijderen en een nieuwe erop zetten?’

Bijdrager
    ivanwoerkom

Sinds ik een clean install heb gedaan i.v.m. installatie Snow Leopard kan ik iCal weer gewoon gebruiken. Helaas werkt nu mijn synchronisatie met MobileMe niet meer, maar iCal wel:-)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.