11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    MacAttack

iCal kalenders downloaden

Sinds ik iCal heb, heb ik hem eigenlijk nog nooit kunnen gebruiken voor wat hij juist nuttig is. Kalenders downloaden!.

Altijd krijg ik een foutmelding “agenda kan niet worden gedownload”

Heel raar want, alles werkt hier perfect behalve dus iCal sharen.

Nog iemand dat probleem?

Bijdrager
    mailking

ik wilde hem samen met mijn PB laten lopen, maar iSync.. synct nog niet goed…. ook mijn adresboek niet :(

Bijdrager
    JeePee

Nee, werkt bij mij uitstekend. Ik deel mijn kalender via iCalx.

Bijdrager
    Jean Nicolas

ik ben ook aan het experimenteren met iCalx.com, het publiceren is een fluitje, maar het lukt me niet om vanaf een andere mac, via de geabonneerde calender aanpassingen te doen! Ik krijg de melding ” Alleen-lezen agenda, u kunt geen activiteiten of taken wijzigen in agenda’s waarop u een abonnement hebt”.

Hè? is dit gewoonweg niet mogelijk???, het lijkt me juist de sterke kant van een gedeelde agenda dat je of met meerdere mensen aan dezelfde kalender kunt werken of vanaf een andere Mac kunt werken!:(

Bijdrager
    MacRoen

ik heb hier een handleiding geschreven voor syncen naar iSync met palm-based PDA’s. Overigens is iSync versie 1.0 uitgegeven. Misschien is mijn handleiding niet eens nodig.

Voor het downloaden van de nieuwste kalenders is een nieuwe versie van je browser nodig. (geloof ik :wink: )

Bijdrager
    Jean Nicolas

Dat syncen van iCal met isync werkt perfect met mijn m505, mijn vraag is echter of het mogelijk is om in een gedeelde agenda te werken vanaf een andere Mac!

Bijdrager
    MacRoen

ja, kweet alleen niet meer hoe :oops:

Bijdrager
    Goes

Dat hele iCal is ook weer erg fijn allemaal, maar er mist nog iets heel belangrijks.
    Mijn universiteit rooster staat keurig door een secretaresse uitgetypt op internet. Heel netjes in een tabelletje. Wat zou het toch handig zijn als ik dat hele tabelletje in Safari kan selecteren ctrl-klik -> zet om in iCal.
    Dat kan volgens mij (nog) niet, maar het is wel erg hard nodig.
    Ik ben zelf namelijk geen secretaresse.

De andere oplossing voor het probleem is natuurlijk dat ik vraag of beheerders van mijn faculteitspagina het rooster meteen in ical formaat op internet kunnen zetten. Kunnen Windoos gebruikers er dan eigenlijk ook wat mee?

Bijdrager
    Jean Nicolas

er zijn diverse programma’s die iCal calenders kunnen tonen als html, kijk hier eens… http://icalshare.com/links.php

Bijdrager
    Goes

Dank je, maar de HTML versie heb ik dus al, het moet alleen nu nog in iCal komen

Bijdrager
    Gijs

iCal werkt met .ics-bestanden en die worden ook gebruikt in Outlook en andere agenda-software. Dus het zou volgens mij geen probleem hoeven te zijn, Goes.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.