7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Sufkont

iCal: Google Agenda steeds opnieuw server fout 404! [OPGELOST]

Soms begin je je te schamen dat je een mac hebt…
    ben je als enige mac gebruiker wat met trots aan het laten zien komt er weer zo springend icoon om je aandacht vragen met zo’n fijne mededeling…
    Kan iemand me vertellen waarom ik steeds die vreselijk iritante melding krijg?

De agenda is gewoon in gebruik (en openbaar) te zien op onze website

Bijdrager
    Ostinato

Volgens mij staat er een spatie in de URL achter user.

Bijdrager
    Sufkont

Nee dat is het niet hoor.

Misschien goed als aanvulling om te weten:
    Er is ook niks aan de instellingen veranderd, de agenda staat er al anderhalf jaar in.
    In het verleden had ik meer Google agenda’s, ook thuis op 3 mac’s, en allemaal hadden ze regelmatig dit probleem. op verschillende momenten zichtbaar op verschillende mac’s

Bijdrager
    mtooster

Dat is niet de schuld van de Mac… de server reageerde met een fout. Dus de schuld van de google server.
    (goed, goed, hij zou het eerst nog een paar keer kunnen proberen voordat hij dat venstertje toont, maargoed)

Edit:
    Heb nog even gezocht, en ben via dit terecht gekomen op deze pagina: http://www.wikihow.com/Clear-the-iCal-Cache
    Dat zou eventueel kunnen helpen.

Ik las ook nog dat het aanvinken van alle agenda’s op deze pagina zou kunnen helpen.

Bijdrager
    Sufkont

mtooster,

Bedankt voor je hulp en suggesties!

Gisteren de 1e optie getest met het leegmaken van de Cache, maar dat heeft iig nog niet gewerkt.
    Daarom nu het volgende “het aanvinken” even proberen…..

Bijdrager
    Sufkont

Heb gisteren geprobeerd de andere agenda’s (verjaardagen/weer/vakantie) uit te zetten ipv aan, maar dat werkte iig niet.
    Alle 3 aanzetten werkte wel, maar in de praktijk werkt dat dan weer niet;-)
    Ik krijg namelijk automatisch emails/meldingen voorafgaand aan evenementen in de agenda, en dan dus ook voor het weer, en dat vervolgens iedere dag.
    Heb daarom gezocht en gevonden hoe ik die 3 overbodige agenda’s kon verwijderen.
    Dat is gelukt, en sindsdien storingsvrij!

Bedankt mtooster!

Bijdrager
    Minimos

Hallo mtooster,

Ik heb dit probleem nog steeds. Ik kan de calendar cache niet vinden op mijn imac. ik heb gezocht via finder maar het lukt me niet. Is er een ander manier?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.