3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Fat Freddys Cat

iCal: Geen ‘nieuwe’ activ.popups meer + popup half v. scherm

Sinds twee weken, meldt iCal mij geen herinneringen van nieuwe activiteiten meer. Twee weken geleden dacht ik eens te experimenteren: Laat iCal mij eens met een bericht-met-geluid op een activiteit wijzen. Nou dat beviel toch niet zo. En sindsdien stel ik dus bij activiteiten weer in met een herinnerings-bericht (maar zonder geluid). En sindsdien meldt iCal mij dus niets meer van nieuw ingestelde activiteiten.

Van oude ingestelde activiteiten, blijft iCal mij die berichten wel sturen. En bijzonder hierbij is, dat iCal het pop-up bericht half buiten beeldscherm laat vallen. Hierbij staat iCal niet aan.

Heeft er iemand tips? Hoe zet ik iCal terug naar default-instelling? Ik keek reeds in de iCal-voorkeuren. Maar kon daar ‘niets’ vinden. Ik zit op OS X 10.3.9.

Bij voorbaat dank.

Gr. Marco

Bijdrager
    Eelco

Dat de herinneringen van ICal half buiten het scherm vallen is iets wat ik ook heb (ook onder 10.3.9).
    De herinneringen worden echter niet door ICal zelf opgestart maar door een ‘verborgen’ programmatje wat zich in de .app map van ICal zelf bevindt (en die je bij selectie van ICal zichtbaar kunt maken door met ingedrukte controltoets ‘toon pakketinhoud’ te kiezen).

Het programmatje heet ICalAlarms scheduler en wordt automatisch bij het inloggen opgestart.
    Zo ver ik kan beoordelen zijn er drie prefs die met dit programma communiceren:
    com.apple.ICal.alarmsCache.plist, com.apple.ICal.AlarmsScheduler.plist en com.apple.ICal.helper.plist.

Wellicht dat door het verwijderen van deze bestanden je probleem is verholpen.

Succes!

Bijdrager
    Fat Freddys Cat
    ”Eelco”

Het programmatje heet ICalAlarms scheduler en wordt automatisch bij het inloggen opgestart.
    Zo ver ik kan beoordelen zijn er drie prefs die met dit programma communiceren:
    com.apple.ICal.alarmsCache.plist, com.apple.ICal.AlarmsScheduler.plist en com.apple.ICal.helper.plist.

Wellicht dat door het verwijderen van deze bestanden je probleem is verholpen.

Voor de zekerheid: Ik ben natuurlijk voorzichtig met dingen weggooien… Want die genoemde plist-bestanden, die zijn automatisch aangemaakt als gevolg van wat ik instel?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.