8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Feelgood

iCal gedeelde agenda inkomende wijzigingen overload

Hallo allemaal,

Ik zit met de volgende uitdaging. Ik heb mijn iCal agenda voor mijn werk (rooster) op mijn Macbook gedeeld met mijn vrouw op haar iPhone 7. Per maand vinden er vaak wijzigingen plaats, en worden deze dus via de iCloud gesynchroniseerd met de agenda op de iPhone van mijn vrouw. Deze wijzigingen staan op haar telefoon bij “inkomend” welke ze ieder afzonderlijk dient te bevestigen door op “ok” te drukken. Probleem is dat er soms wel 200 wijzigingen worden doorgevoerd, oude rooster eruit, nieuwe erin etc etc. Ze moet dit allemaal afzonderlijk bevestigen door dan 200 keer op “ok” te drukken. Ik heb aardig wat fora bekeken, maar kan op bovenstaand probleem geen oplossing vinden: kan het afzonderlijk bevestigen van iedere wijziging omzeild worden? Kunnen de meldingen bij “inkomend” ook uitgezet worden?

Mvg, Feelgood

Bijdrager
    GoeieDag

iCal?

Stel jouw iCloud account/Apple ID in op de iPhone van je vrouw, en laat die enkel de Agenda delen. Dan ben je van dit gedoe af.

Of als er dan te veel wordt gedeeld (uiteindelijk alles uit jouw agenda), zou je ook met een nieuwe iCloud account kunnen gaan werken, en deze gebruiken voor de werkagenda, die zowel bij jou als je vrouw ingesteld worden.

Bijdrager
    Feelgood

Bedankt voor je antwoord GoeieDag,

Ik begrijp echter nog niet hoe ik aan mijn iCal een tweede iCloud account kan hangen om daarmee de Werkagenda te synchroniseren. Je kan de agenda toch maar met één iCloud account delen?

Gr. Feelgood

Bijdrager
    GoeieDag

Je bedoelt met “iCal” het programma Agenda (in het Engels: Calendar) neem ik aan? iCal bestaat al bijna 7 jaar(!) niet meer.

Je kunt zoveel iCloud accounts in Agenda zetten. Of anders gezegd: elke iCloud account die je in Systeemvoorkeuren>Internetaccounts zet, kun je het vinkje bij Agenda’s zetten.

Wat bedoel je eigenlijk precies met “Werkagenda”?

Bijdrager
    Feelgood

Correct. iCal bestaat niet meer. Het is gewoon agenda :-). Met werkagenda bedoel ik mijn eigen agenda mbt mijn rooster.

Ik zie in dat dit mij teveel moeite kost, en laat dit euvel maar even voor wat het is. Bedankt voor het meedenken!

Gr. Feelgood

Bijdrager
    GoeieDag

Jammer, want het is supersimpel. Maar wat je wilt.

Bijdrager
    Feelgood

Ha GoeieDag,

Edit: ik ben er denk ik uit. Ik heb op de iPhone via “internetaccounts” ingelogd op een nieuwe iCloud waar het rooster in staat. Deze synchroniseert nu volgens wens…………:-)

Bedankt voor je moeite en het meedenken,

Gr. Feelgood

Bijdrager
    GoeieDag

👍🏻

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.