5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Marcel van Kerkvoorde

iCal en iCloud, probleem terugzetten backup

Hallo

Ik heb een probleem met iCal en iCloud. Er zijn een aantal agenda’s van mijn iCloud verdwenen. Dat is een fout van mij. Nu heb ik op mijn bureaublad van tevoren een backup van iCal gemaakt. Als ik de backup weer inlaad dan komen de agenda items weer terug, maar na ongeveer 10 seconden verdwijnt e.e.a. weer. Ik denk dat de backup overruled wordt door iCloud. Weet iemand een oplossing voor dit probleem zodat ik mijn agenda weer compleet heb.

Hartelijk dank alvast

Bijdrager
    Wiki Post

Inactief
    Anoniem

Heb ik vandaag dus ook. Hele adresboek weggegooid en als ik een back-up terugzet via een file of met time machine komen de gegevens er eerst in om na enkele seconden (waarschijnlijk door icloud) verwijderd te worden. Hoe heb je jouw probleem opgelost of wellicht is er iemand anders met een tip

Bijdrager
    Marcel van Kerkvoorde

Het probleem heb ik niet blijvend kunnen oplossen. Ik heb uiteindelijk voor een tussenoplossing gekozen. Wanneer ik mijn wifi, dus internetconnectie, uitzet maakt ical geen contact met de icloud. Ik laad dan mijn back up in en kopieer de agenda items die ik wil overzetten. Vervolgens zet ik wifi weer aan. Dan maakt ical weer contact met icloud en verdwijnen de items weer. Vervolgens kies ik een icloud agenda en plak daar de agenda items weer in. Het is heel omslachtig, maar ik weet geen andere oplossing. Succes

Inactief
    Anoniem

Bedankt voor je reactie.
    Zelf ook zoiets verzonnen. Je kunt in ical ook groepen aanmaken lokaal en vervolgens in de cloud kopiëren.
    Time machine en icloud lijken niet compatible

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.