3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    prenkema

iCal en Adresboek vraag

Ik heb afgelopen week iOS 5 geinstalleerd op mijn iMac, iPad en iPhone. Op alle devices heb ik aangegeven gebruik te willen maken van iCloud. En op zich werkt dat ook allemaal, dacht ik …

Echter, ik merkte dat er plotseling allemaal “dubbele” afspraken in iCal, en dubbelde kontaktpersonen in AdressBook stonden. In eerste instantie dacht ik dat dit te maken had met de installatie perikelen, want het installeren van iOS op mijn iphone ging wat moeizaam. (dit lag blijkbaar aan de grote drukte).
    Het blijkt nu dat dit afspraken zijn van iCloud en On my Mac. Het blijkt ook dat als ik een afspraak toevoeg in iCal en ik zet deze in een lokale kalender, deze afspraak niet verschijnt in iCloud, dit lijkt me logisch, echter is een een manier om deze kalenders helemaal uit te schakelen, om verwarring te voorkomen.., immers geboekt op de “foute” kalendar zie ik de afpraak dan dus nooit op mijn iphone.

Ditzelfde is er ook bij het addressbook aan de hand, ik heb contacten “On my Mac” en in iCloud, deze komen nu niet helemaal met elkaar overeen.

Ik vind het dus een beetje raar dat als ik de applicaties iCal en AddressBook op mijn iMac gebruik, dit dus niet zomaar in iCloud terecht komt, begrijp ik concept dan niet goed of heb ik iets fout gedaan?

Bijdrager
    wbreeman

Ja, dat is irritant van Icloud. Mobil Me deed dat ook al: Maakt op je Imac of Macbook een lokale kalender aan. Die wordt dan niet gesynchroniseerd.
    Bij het converteren heeft Icloud een lokaal adresboek aangemaakt.
    Ik heb het opgelost door op alle devices de lokale agenda’s gewoon te deleten.
    Dan blijft alleen I Cloud met alle subagenda’s nog gewoon staan. en die synchroniseert met alles.
    Enige nadeel is dat je dan altijd met I cloud verbonden moet zijn.

Bijdrager
    prenkema

Ja jammer heb in elk geval calendars en contacts uit de cloud gehaald, het is voor mij nog
    Niet waar ik helemaal op gehoopt had.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.