7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Vin

iCal dubbelklik nieuwe afspraak in maandweergave

Hi!

Bij iCal in Lion is het zo dat wanneer je in de maandweergave bent en dubbel klikt op een dag er een nieuwe afspraak gemaakt wordt die een hele dag duurt. Voorheen (snow leopard en terug) was het zo dat je dan gewoon een afspraak maakte die een uur duurde en op een bepaalde tijd begon.

Is dit in Lion ook weer zo te krijgen? Kan het in de voorkeuren van iCal niet vinden. Misschien weet iemand er een trucje voor of een terminal commando oid? Ik gebruik erg graag de maandweergave ipv de weekweergave dus overschakelen naar de weekweergave vind ik niet echt een handige optie.

Iemand tips of idee├źn?

Bijdrager
    Hans Luyendijk

Ha Vin, volgens mij was dat SL net zomin het geval als het in Lion was. Wel bij de weekweergave maar bij de maandweergave duurde iedere nieuwe afspraak default een hele dag. Dat vond ik juist zo vervelend, dus als er een trucje komt, ben ik graag van de partij.

Bijdrager
    Vin

nou volgens mij wel eigenlijk… Maar anyway, het zou inderdaad erg mooi zijn als er de keuze komt tussen hele dag of tijd in de voorkeuren ofzo!

Bijdrager
    jurjenh

Ik ben net naar Lion en vind dat mooi maar dit is tot nog toe het meest hinderlijke.
    Heb ‘m altijd op maandinstelling gehad en kreeg default altijd een afspraak van 1 uur. Ik meen me eigenlijk te herinneren dat je dat in kon stellen, wat de lengte van je default afspraak was…
    En nu zit ik altijd aan een hele dag, dag uitvinken, niet alleen tijden veranderen maar ook nog de datum van de eindtijd….

Staat er elders niet al een oplossing voor deze afgrijselijke blunder van Apple;-) ?

Jurjen

Bijdrager
    Hansi2124

Jazeker. Even de zoekfunctie van OMT gebruiken (of Google). De oplossing heb ik hier al meerdere malen aangegeven, maar weet ook niet uit m’n hoofd waar dat staat. In ieder geval in dit subforum.:wink:

Bijdrager
    jurjenh

ja, ik zoek altijd eerst 5 minuten, iCal, instellingen, preferences, default… Met deze vraag tot gevolg. Niet voor niks dat ik verder ga achter een bericht van twee maanden terug…
    Maar fijn te horen dat er een oplossing is, ga kijken of ik nog meer zoekwoorden kan verzinnen.

Dank!

Bijdrager
    jurjenh

Was je nu een klein half uur verder ten einde raad maar een bericht aan het schrijven, toen ik bedacht dat de juiste zoekwoorden voor dit probleem dus zijn: hansi2124 ical.

Voor wie hier uitkomt en de oplossing wil weten:

Ziehier: typ voor een afspraak niet tandarts en ga dan nog ’s de tijd veranderen, want dan begin je vanuit de maandweergave met een hele dag.
    Nee, typ gewoon “tandarts 11-11.45” en iCal interpreteert keurig dat je om 11.00 wilt beginnen en dan niet een hele dag bij de tandarts wil blijven, maar gewoon tot kwart voor twaalf…

Wat handig! Veel handiger dan vroeger. Je moet het alleen even weten;-)

Jurjen

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.