18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    wayan

Ical alles verdwenen

Dit begrijp ik niet.
    Niets bijzonders gedaan maar alle gegevens van Ical zijn verdwenen (er was een stroom uitval)
    Hoe krijg ik mijn gegevens terug ?
    wat ik nu zie zie …. alles blank
    Mac OS X 10.7.2

bedankt alvast

Joseph

Bijdrager
    Gogol

Ik begrijp het ook niet. Ik weet ook niet wat je allemaal wel of niet ziet. Heb je iCloud? Heb je een backup? Time Machine?

Inactief
    Anoniem

Waar werd je agenda bewaard: lokaal, synchroniseerde je met een on-line agenda?

Maar je kan natuurlijk altijd een back-up terugzetten.

Bijdrager
    wayan

Geen Icloud , wel even uitgeprobeerd maar icloud heb ik verwijderd , wel Time machine, maar hoe krijg ik het terug via TM?

Locaal moet de agenda zijn bewaard maar ik vind het niet terug

Bijdrager
    wayan

Nog dit,
    als big senior ,75, probeer ik mijn best te doen om alles te begrijpen,
    maar tja er gaat wel eens wat mis

Inactief
    Anoniem

Volgens mij moet je u de map /User/Libary/Calendars terugzetten. Maakt voor de zekerheid van die map eerst een back-up voordat je u een oude versie terugzet.

Edit: respect dat u zich op die leeftijd hier nog in wil verdiepen.

Edit: In het Nederlands: Gebruikers/Usernaam/Bibliotheek/Calendars.

Bijdrager
    ndunsbergen

Als je wilt terug zetten met TM moet je van te voren al een back-up hebben gemaakt. Bijv. op een externeerde schijf of op een cd. Zo niet? Dan zou ik het niet zo snel weten. Laat even van je weten plz…

Moderator
    Pete.Z

Onderwerp verplaatst naar juiste sub-forum.

Bijdrager
    wayan

Mijn TM is op een externe HD
    Verder werk ik alleen met Engels
    Ik heb gezocht naar Events, maar helaas niets te vinden.
    Het lijkt mij trouwens onlogisch dat alles gewist zou zijn, maar waar te zoeken (ook in TM)?

edit: bedankt Meh 1965, het mag gewoon je zijn ;>)

Bijdrager
    wayan

Nu heb ik alles wel gevonden in TM
    maar hoe zet je dit nu terug in Ical?
    Met restore gebeurd er niets
    Op de vraag “restore to…..” kan ik het niet naar Ical brengen,

Ical blijft “blank” wat ik doe
    waar ga ik in de fout?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Je moet de map Library/Calendars die je in Time Machine vindt, terugzetten naar diezelfde map in je thuismap. Dus niet proberen het rechtstreeks in iCal terug te zetten, want dat gaat niet — waar het hier om gaat, is de bestanden terugzetten waarin iCal z’n gegevens bewaart.

Zorg wel dat iCal volledig gestopt is (?Q) voordat je dit doet, anders is er grote kans dat alles weer overschreven wordt zodra je iCal stopt.

Bijdrager
    Gogol

Just did get all my iCals back after fresh Snow Leopard install. Here’s the list of things you have to restore (I’m assuming you have an up-to-date Time Machine backup available or at least a complete disk image) :

1. <you_user_dir>/Library/Calendars (folder) (do overwrite the folder that is installed by default) ;

2. <your_user_dir>/Library/Preferences/com.apple.iCal.helper.plist and com.apple.iCal.plist ;

3. <your_user_dir>/Application Support/iCal (folder).

Via Google bij macrumors

Bijdrager
    wayan

Jakko een gedeelte begrijp ik, het niet rechtstreeks terug zetten in Ical.
    Waar vind ik de bestanden waarin Ical zijn gegevens bewaard ?

Mijn antwoorden lijken traag maar ik heb een tijd verschil van 6 uur ;>)

Gogol : I not have Snow Leopard anymore but Lion version 10.7.2
    Yes I have a up to date TM backup, I see in TM many Calendars every time when there is a other event.

so what to do ?

thanks

Bijdrager
    Hansi2124

Gogel is gewoon Nederlander. Hij quote alleen een Engelstalig bericht.:wink:

Bijdrager
    Gogol

Ok nogmaals:

1- Ga in Finder met optie-toets ingedrukt naar menu Ga>Bibliotheek en klik daar op
    2- Verwijder map: Calendars en bestanden: com.apple.iCal.helper.plist en com.apple.iCal.plist
    3- Map /Application Support/iCal kon ik in mijn systeem 10.7.2 niet meer vinden, dus niets mee doen
    4- Activeer “Time Machine” en zet de mappen en bestanden die je net verwijderd heb weer terug
    5- Dit zou moeten werken

Inactief
    Anoniem

Eventueel kan je stap 2 overslaan en bij het terugzetten vanuit TM de bestanden en mappen overschrijven.

Mocht je niet weten hoe TM werkt:

Specifieke bestanden of mappen herstellen

Wanneer uw schijf voor reservekopieën is aangesloten, klikt u op het pictogram van Time Machine in het Dock. De interface van Time Machine wordt nu weergegeven. U kunt uw vensters letterlijk zien zoals ze “indertijd” werden weergegeven. Opmerking: als u FileVault gebruikt, kunt u niet bladeren naar afzonderlijke items in uw thuismap. U kunt echter alle bestanden en mappen herstellen door de functie Zet systeem terug vanaf reservekopie te gebruiken van het Mac OS X-installatieprogramma.

U kunt de tijdbalk rechts in het venster gebruiken om terug te gaan naar een bepaald punt in de tijd (de tijdbalk toont de uren van alle reservekopieën op uw schijf). Als u niet precies weet wanneer u een bestand hebt verwijderd of gewijzigd, kunt u de pijl Achteruit gebruiken om Time Machine automatisch doorheen de tijd te laten reizen om u te tonen wanneer die map voor het laatst werd gewijzigd.

U kunt ook een zoekopdracht met Spotlight in het Finder-venster van Time Machine uitvoeren om een bestand te vinden. Vul het zoekveld van Spotlight gewoon in en gebruik de pijl Achteruit om Time Machine in uw reservekopieën te laten zoeken naar wat u precies nodig hebt.

Voordat u een bestand herstelt, kunt u ook Snelle weergave gebruiken voor een voorvertoning van een bestand zodat u er zeker van bent dat u het juiste bestand hebt. Markeer het bestand en druk op de spatiebalk om een voorvertoning te zien.

Om het bestand/de map te herstellen, selecteert u deze en klikt u op de knop “Herstel”. Het bestand wordt automatisch gekopieerd naar het bureaublad of de juiste map. Als het bestand dat u herstelt dezelfde naam heeft als een ander bestand op dezelfde locatie, wordt u gevraagd welk bestand u wilt behouden of indien u beide bestanden wilt behouden.

Bron.

Bijdrager
    wayan

Iedereen bedankt , het probleem is opgelost.:lol:
    Het was meer “simple” dan ik dacht < alleen blijft het waarom is dit gebeurd>

Ik kon eerst “Calendars” niet vinden, wat blijkt …..” hidden files, dit in terminal opgelost
    daarna kreeg ik mijn events , en was het alleen maar Restore en alles stond weer netjes op zijn plaats.

so I’m happy, al mijn gegevens over mijn andere hobby onze breeding birds, stonden daar in.
    Voor de zekerheid nu maar een hard kopie gemaakt, ( al is er misschien een andere oplossing)

Ik moet nogmaals zeggen ” great ” voor alle hulp die komt.

Ik heb deze week weer heel wat geleerd :thumbsup:

Bijdrager
    wayan

Ik moet nogmaals zeggen ” great ” voor alle hulp die komt.
    ehhhhh voor alle hulp die ik heb gekregen:wink:

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.