23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    Ben271185

iCal: alle afspraken dubbel

Na de updates van gisteren (iOS 5 voor mijn iPod Touch en Lion 10.7.2) zie ik dat alle afspraken in mijn agenda (iCal op iMac) er dubbel of soms zelfs driedubbel instaan.

Dit probleem heb ik echter niet op mijn iPod Touch of in iCloud.

Bijdrager
    maarten1909

Die komen vanuit de iCloud.

Bijdrager
    marger80

Ik heb mijn agenda’s die ‘op mijn mac’ stonden nu geexporteerd naar nieuw aangemaakte agenda onder mijn me.com adres maar ze worden niet zichtbaar in icloud en ook niet op mijn devices dus. Wat doe ik fout?

Bijdrager
    Ben271185

Ja, dat ze vanuit iCloud komen had ik zelf ook wel kunnen verzinnen, maar dat was de vraag niet.

Bijdrager
    puchelaar

Ik heb soortgelijke problemen wel eens gehad toen ik de iPhone zowel via mobileme als via iTunes synchroniseerde. Toen ik alle synchronisatievinkjes in iTunes uit had staan en alleen nog mobileme ging gebruiken ging het goed.

Bijdrager
    Wijtze

Waarschijnlijk heb je twee agenda’s aangevinkt? Die op de Mac zelf en die uit iCloud..

Bijdrager
    Ben271185

Alle synchronisatievinkjes in iTunes staan uit omdat alles via iCloud wordt gesynchroniseerd.

Als ik instellingen van iCal iCloud uitzet, dan zijn de dubbele gegevens inderdaad weg maar dan werkt iCloud niet en dat was ook niet de bedoeling.

Bijdrager
    Wijtze

En als je die van de Mac uitzet?

Bijdrager
    Ben271185

En waar zet ik deze uit?

Bijdrager
    dame.blanche

Hey!
    Je gaat naar je iCal op je MAC, daar linksboven heb je Agenda’s.
    En al je agenda’s onder “Op mijn Mac” afvinken!
    Dan is alles OK!

Bijdrager
    Wijtze

hmm, sorry ik dacht dat je die ook in e iCal app op de mac kon uitschakelen. Links bovenin maar zie nu dat bij mij alleen iCLoud er nog instaat..

Echter op de iCal op de iPhone staat de “oude” agenda van de mac er nog tussen. Ik haalde dus twee dingen door elkaar..

Bijdrager
    Ben271185

Je gaat naar je iCal op je MAC, daar linksboven heb je Agenda’s. En al je agenda’s onder “Op mijn Mac” afvinken!

Als ik daar op agenda’s druk, heb ik enkel ‘iCloud’ en ‘Abonnementen’. ‘Op mijn mac’ staat daar niet (meer) tussen.

Bijdrager
    dame.blanche

Hééé! Dat is straf! Gisteren stond dat daar nog wel… Zo heb ik hetzelfde probleem gisteren kunnen oplossen… Hopelijk heeft dan iemand toch de oplossing voor jou!

Bijdrager
    Aristosvo

Probeer het eens vanuit je iPod Touch. iCal op iPod > Agenda’s > Wijzig. Dan kun je de agenda’s die je dubbel hebt (dus alle ‘Op de Mac’) gewoon verwijderen. Werkt bij mij prima op de iPhone iOS 5, iCloud doet de rest wel voor je. Overigens moet je dan je agenda’s niet blijven synchroniseren via iTunes, dan sta ik niet voor de gevolgen in

Edit: dit geldt voor dubbele afspraken op iOS-devices, sorry. In iCal op de Mac ging het bij mij vanzelf

Bijdrager
    Ben271185

Er staan op mijn iPod ook enkel agenda’s in iCloud. Ik heb hetzelfde eens gedaan in iCloud en daar zag ik dat er twee agenda’s Privé en Werk waren. Ik denk één duo dat ik zelf al heel lang gebruik en één duo dat iCloud standaard aanmaakt?

Bijdrager
    dame.blanche

Heb het thuis nagekeken, ik heb toch nog “op mijn mac” staan…
    Jij echt niet?

Bijdrager
    Hansi2124

Ik heb ook dubbele afspraken in iCal op de Mac. het verbergen van Op mijn Mac of iCloud brengt hier geen verandering in.

Bijdrager
    Hansi2124

Ik heb in Systeemvoorkeuren het vinkje verwijderd van Agenda’s in iCloud en nu is het weer normaal. Ik synchroniseer toch gewoon via iTunes.

Bijdrager
    Ben271185

Ik heb dus geen “Op mijn mac” in mijn iCal-agenda.

Gisteren heb ik op een andere account op dezelfde iMac iCloud ingesteld en daar had ik ook eerst hetzelfde probleem (alle afspraken dubbel). Maar daar had ik onder agenda’s in iCal dus wel de keuze tussen “Op mijn mac” en “iCloud” waardoor het probleem daar dus snel opgelost was.

Bijdrager
    friki

Bij mij in Ical zie ik geen onder agenda’s niet de icloud agenda’s
    wel agenda op de mac
    Lion is geupdated en icloud op de mac ingesteld.

Bijdrager
    pelpinda

Mac nog niet kunnen updaten naar Lion, maar wel iPhone. Nu staan afspraken dubbel in de mac en het vervelende is dat iedereen die uitgenodigd was voor een afspraak alle afspraken nog een keer toegestuurd heeft gekregen via de mail!

Hoe krijg ik nu op een handige manier die dubbele afspraken weer uit mijn mac.

Bijdrager
    Yggdrasil

Als je je iPhone synchroniseert via iCloud moet je aanduiden in iTunes dat je enkel wilt synchroniseren via iCloud en niet via iTunes. Dat verklaart wellicht het gegeven van die dubbele contacten.

Hoe?

<br />
    iTunes > iPhone van Pelpinda > Info > Kalender ...<br />

Bijdrager
    pelpinda

Hmmm dus in iTunes moet ik synchronisatie uit zetten.

Ok, maar genodigden gaat hij dan WEER uitnodigen? Ook voor oude afspraken?

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.