7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    qazwsxedc

iCal agenda’s verdwijnen?

Als ik iCal opstart dan krijg ik heel kort even mijn agenda’s te zien en ze verdwijnen direct hierna. In het lijstje met agenda’s staan ze ook niet. Als ik een nieuwe agenda aanmaak dan komen ze (soms) terug, maar dan zijn alle agenda’s dubbel en bestaan er ook meerdere agenda’s met dezelfde kleuren (en ‘privĂ©’ en ‘zakelijk’ met dezelfde kleur is erg vervelend). Bij de volgende keer opstarten zijn de agenda’s weer weg. In m’n iSync lijst staan ook 2 keer zoveel agenda’s in de lijst die gesynchroniseerd wordt.

Toevallig heb ik vandaag met iSync een oude phoneplugin weggegooid omdat deze de tijden van afspraken niet goed overnam (2 uur verschil) en handmatig mijn telefoon toegevoegd in een plist bestandje. Ik heb niet het idee dat het hieraan ligt.

Iemand een idee wat dit kan zijn en hoe ik dit kan oplossen?

Bijdrager
    Eehhm…

Heb ik ook wel eens gehad. Klikvink links boven de kalenders weer aan als ze uit staan. Alleen de kalenders die ‘aan’ staan worden getoond.

Bijdrager
    qazwsxedc

Dat snap ik;)

Het probleem is dat de agenda’s echt verdwijnen. Ze staan dus niet meer in dat lijstje. Pas als ik er eentje toevoeg verschijnen m’n agenda’s weer (alleen dan allemaal dubbel; het is dan een lijst van 10 agenda’s).

Bijdrager
    Eehhm…

Oei, dat klinkt niet goed. Heb je gebackupt? (Kan handig in 1 bestand, zit in File menu) Sync je ook met .mac of Missing Sync? Met .mac kun je je agenda overschrijven vanaf een vorige versie, dat wil nog wel ‘ns helpen.

Bijdrager
    jantje bee

had ik ook toen ik met my sync (of een ander sync programma) had gesynct.
    er was een workaround

—-
    If I remember the steps, they involved removing the following items in the user library:

~librarypreferencescom.apple.iCal.AlarmScheduler.plist
    ~librarypreferencescom.apple.iCal.helper.plist
    ~librarypreferencescom.apple.iCal.plist

and then deleting the .plist files from here:

~libraryapplication suportiCal

and then moving the Sources folder from here to the Desktop:

~libraryapplication suportiCal

Then a restarted my Mac and lunched iCal. Everything worked as expected and has continued to work properly even after adding events, re-starting and doing a sync with Mark Space Missing Sync.

Knock on wood, it keeps working.
    ——-

helpt dat?

Bijdrager
    qazwsxedc

Bedankt, dat werkte!

Ik zit alleen nog met het probleem van meerdere agenda’s (ik heb er nu 10 in plaats van 5), maar volgens mij zijn er 5 daarvan helemaal leeg. Die kunnen dus wel weg:)

Bijdrager
    qazwsxedc

Ik blijf dit probleem zo af en toe houden. Oplossing is om dan de com.apple.iCal.*.plist bestanden in de bibliotheek weg te gooien. Maar dan ben ik m’n voorkeuren kwijt en dat is iedere keer vervelend om opnieuw in te stellen (kleuren van 9 agenda’s enzo).

Iemand enig idee hoe ik het definitief op kan lossen en waar het aan ligt?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.