8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    pvanlatum

ICal Agenda's kwijt

Ineen heb ik niets meer te doen volgens mijn agenda’s.
    Ik ben mijn Agenda ZAAK en Prive ineens kwijt in ICal.
    Ook met Icloud kan ik ze niet meer vinden.
    Calender, Verjaardage en Agenda (gewoon) staan er nog wel maar daar staat niets in.
    Wat is er loos? Wat kan ik er aan doen?

dank vast Paul

Bijdrager
    Yggdrasil

Zet alles terug van een back-up (Time Machine).

Je moet blijkbaar ergens iets uitgevinkt hebben in je Agenda (iCal) voorkeuren betreffende iCloud waardoor alles werd gewist.

Bijdrager
    wouwout

huh kan dit zomaar met icloud? Ook niet meer zichtbaar op icloud.com?

Van een cloud dienst moet je verwachten dat hele agenda’s niet zomaar, zonder een aantal waarschuwingen/bevestigingen, gewist kunnen worden.
    En zelfs dan moet je ze binnen een bepaalde tijd weer terug kunnen halen.

Bijdrager
    wouwout

zie hier oplossing:
    http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1248123
    zonder time machine

Bijdrager
    pvanlatum

he woutwout,

dank vast voor reactie.
    op mijn mooie Mac werkt dat niet… “Calendars – Library” i clicked that, clicked on the file that had ical icon”..
    ik krijg met Engelse en nederlandse Kalenders geen bestand met een Ical icoontje.
    Toen ik net inlogde in ICloud/Agenda zag heel even mijn Zaak en Prive agendaatje links in de Agendalijst en toen waren ze weg. Alleen de eerst genoemde staan er nog.

Hoe kan ik via Time machine alleen mijn agenda’s terughalen?

Bijdrager
    Yggdrasil

Je opent iCal/Agenda en dan bovenaan rechts klik je op ‘Time Machine’ activeren. Nu kun je terug in de tijd tot op het moment dat je ziet dat je contacten terug in je iCal/Agenda staan. Dan doe je ‘zet terug’. En dan wordt je back-up teruggehaald.

Bijdrager
    pvanlatum

dank je Niiiickk,

Ik ben niet echt handig zoals je merkt maar voordat je “zet terug” doet moet je een bestand aanwijzen toch? als ik bv ‘eergisteren” in de rechter balk aangeef komen die mooie Findermapjes met; Al mijn bestanden Air drop etc. te voorschijn. Daar moet ik een keuze maken neem ik aan!
    Wat zal de extensie zijn van het reservebestand van ICal?

Bijdrager
    Yggdrasil

Nee hoor, je moet Time Machine activeren terwijl je iCal venster actief is, dan kun je de contacten zo terugzetten! Nu heb jij het volgens mij toegepast op je Thuismap.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.