9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    mtersteege

ical agenda online bekijken via webdav server [opgelost]

Ik heb thuis een eigen domein draaien (Mac Mini, OSX Server 10.3). Hierop heb ik webdave enabled. Nu kan ik via ical mijn agenda uploaden naar de server en iemand anders kan zich hierop subscriben. Dit werkt allemaal perfect.

Echter, ik wil mijn ical agenda ook online kunnen bekijken, netzoals als .mac. Als ik naar de pagina ga, dan wordt de kalender automatisch gedownload. Hoe kan ik mijn agenda online bekijken?

Michiel

Bijdrager
    klaus

Maak uw webdav server gewoon publiek?
    Dynamisch ipadres aanvragen, en je bent toch vertrokken?

Ik heb zelf geen webdav server maar ik gebruik phpCalender, die leest je calenders in, maar je kan er verder niets meer doen, het is enkel ter raadpleging

Bijdrager
    gretver
    Bijdrager
    marcovanderlaan

Hoe probeer je je ical document te benaderen? Vanuit ical zelf of of staat je webdavserver op het buroblad gemount? Als je gewoon dubbelklikt download je ‘m inderdaad. De truc is om een abonnement te nemen op dit ical document. Doe in ical: agenda=>abonneer. Typ hier je url en je bent gast van je eigen ical document. Je kunt hier dan geen wijzigingen in aanbrengen!

succes

Bijdrager
    mtersteege

Mijn agenda upload ik naar mijn webdav server. Hij staat daar dan in een map. Als mijn agenda gepubliceerd is, krijg ik ook een mooi popup-je waar deze staat en of ik een mail wil versturen om aan te geven waar deze staat (voor andere personen). Als je daar op klikt wordt de agenda in ical geimporteerd. Dus dit werkt perfect.

Maar…als je bijvoorbeeld publiceerd naar .mac heb je in de popup een tweede mogelijkheid. En dit is dat je de agenda online kan bekijken.

Nu wil ik dus de mijn agenda die op mijn eigen webdav server staat als webpagina kunnen bekijken.

Michiel

Bijdrager
    marcovanderlaan

Je kan van buitenaf dus gewoon je webdav server benaderen? Dat is stap één.
    Dan zou je de url (in ical) moeten kunnen invoeren en je creatie importeren.[/url]

Bijdrager
    gretver

ALs ik je goed begrijp wil je je ical-agenda publiceren op het web, zodat je in een browser je agenda overal kunt bekijken. Dit kun je doen met .mac, http://www.icalshare.com of spymac.com… Je hebt nl wel een script nodig dat de gegevens van ical omzet in een leesbaar geheel.

Er zijn meer mogelijkheden… zoek maar op share en ical.

Bijdrager
    mtersteege

Okee, ik begrijp dus dat niet te realiseren is als je OSX Server hebt draaien. Als je naar de .mac url van je agenda gaat, zie dat er met webobject gewerkt wordt. Wellicht heb ik dat pakket nodig.

Ik heb juist een eigen server draaien, dus wil ik niet afhankelijk zijn van andere sites:)

@marcovanderlaan

Lees mijn vraag nog eens. Het gaat om het online bekijken van mijn agenda en niet om het importeren van mijn agenda in ical.

Bijdrager
    mtersteege

Ik heb het voor elkaar :lol: Met het tooltje PHPiCalendar is het mogelijk om de agenda die je gepubliceerd hebt zichtbaar te maken in de webbrowser.

Bedankt allemaal voor jullie hulp:)

Michiel

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.