12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    S1t1e1f1a1n1

iCal abonnement (vreselijk domme vraag)

Hallo,

ik vind deze vraag een soort van beschamend…. Hoe zeg ik een iCal abonnement op?? Wanneer ik een nieuw abonnement toe wil voegen blijft iCal hangen bij het downloaden, hij begint daar gewoon niet mee…. De meeste logische wijze is ‘rechtermuisknop’ en dan abonnement opzeggen… Maar de ‘rechtermuisknop’ levert niks op.. er opent geen menuutje wat je eigenlijk zou verwachten… Kan ik elders via iCal een overzicht van mijn agenda’s krijgen en het dan verwijderen ofzo??

Ik hoop dat iemand me even gauw uit de brand kan helpen!

Het betreft hier een agenda abonnement van school (dat kon altijd via iCal, maar nu doet mijn iCal stom) Tevens de bibliotheekmap calanders legen werkt niet, alles komt gewoon terug… hij zal dat dus wel elders wegschrijven…

Groetjes Stefan

Moderator
    unSOUND

Als je kiest voor “Verwijder” gebeurt er ook niks ?

Bijdrager
    S1t1e1f1a1n1

Daar kan ik dus niet voor kiezen omdat er geen rechtermuisknop menuutje verschijnt….

Bijdrager
    S1t1e1f1a1n1

Het is gelukt^^ Verwijderen boven in het menu werkte inderdaad….. omg dit topic moet weg haha

Moderator
    unSOUND

Staat de rechter muisknop wel aan in de systeemvoorkeuren ?

Bijdrager
    S1t1e1f1a1n1

Jazeker staat die aan…. Overal functioneert de rechtermuisknop (ofwel twee vingers) en mijn trackpad werkt ook als een zonnetje, behalve bij dat geflipte ical abonnement volgens mij

Bijdrager
    Yesandno

Het gaat hier om een abonnement opzeggen, echter als ik in ICal kijk bij abonnementen dan staat daar automatisch ook verjaardagen bij die in je agenda vermeld worden.

Nu heb ik in mijn contacten ook andere data vermeld staan, zoals bijvoorbeeld trouwdagen. Hoe krijg ik dat deze data automatisch (abonnement) in mijn agenda verschijnen.

Hoor graag de mogelijkheden.

Bijdrager
    S1t1e1f1a1n1

Ik heb werkelijk geen idee! Je kunt hier beter een nieuw topic voor openen denk ik. Dit is best wel gedateerd namelijk… Geen idee of hier ooit nog iemand op kijkt die jou wel kan helpen!

Succes!

Bijdrager
    fred44nl

een abonnement kun je verwijderen, door er rechts op te klikken:

Bijdrager
    S1t1e1f1a1n1

Ik heb me kennelijk vergist, dit topic komt dus terug in de lijsten na een reactie….

Echter wordt er duidelijk gevraagd naar het AUTOMATISCH TOEVOEGEN van andere data (naast verjaardagen) als trouwdagen etc. Misschien dat je dit ook weet fred44nl?

Bijdrager
    fred44nl

een nieuw abonnement toevoegen doe je bij Archief – Nieuw abonnement.
    en dan kun je de url invullen waar het abonnement vandaan komt.

bijv. trouwdatum automatisch toevoegen ga ik even naar zoeken:)

edit: ik denk dat je trouwdata handmatig moet toevoegen en dan jaarlijks herhalen.

Bijdrager
    Yesandno

Bedankt voor jullie reacties.

Zover ik het kan vinden kan je in de contactkaarten (iOs of OS X) deze functie niet toevoegen en is het echt iets wat je in iCal zou moeten doen.

Echter lijkt het mij dat je geen URL kunt opgeven voor het betreffende veld (datum gerelateerd) vanuit je contact kaart.

Wat ik gevonden heb op het net is dat je een app. kunt aanschaffen (evenementenkalender iCal 2) om andere data dan de alleen verjaardagen automatisch te laten toevoegen in iCal.

Zijn er mogelijkheden om dit zonder een koop app. te kunnen doen, gewoon de standaard OS X (10.5.8) in mijn geval.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.