30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 58)
  • Q:
    Bijdrager
    Swisi

iBrick: enkele vragen

Dag

Zoals sommige mensen al hebben gezien; ik ben bezig met een iPod dock van baksteen.
    http://twitpic.com/2erqi6

– Zou ik de baksteen schuren met schuurpapier? Of gewoon zo natuurlijk laten?
    – Tips voor ‘voetjes’ onder de baksteen? Welke?
    – Ik ga het plastic afwerken met witte siliconen. Goed idee?

– Wat vinden jullie ervan?

Binnenkort meer foto’s:)
    Stijn (Swisi)

Bijdrager
    Stripe

Of jij het wilt schuren of natuurlijk wilt laten is nogal een persoonlijke keus. Wat past het beste in je kamer?
    Ik zou er geen pootjes onder maken, maar er gewoon wat vilt dopjes onder plakken zoals bij bijv. stoelen of banken ook gebeurd. Dat moet wel voldoen.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik zou eerst een nieuwe PC en een nieuwe camera kopen.

:lol:

Nee, grapje.

Ik zou hem niet schuren.
    Je zou hem wel blank kunnen lakken voor een leuk effect.
    En inderdaad gewoon vilt onderplakken.

Bijdrager
    Swisi
    Stripe op 15 augustus 2010

Of jij het wilt schuren of natuurlijk wilt laten is nogal een persoonlijke keus. Wat past het beste in je kamer?
    Ik zou er geen pootjes onder maken, maar er gewoon wat vilt dopjes onder plakken zoals bij bijv. stoelen of banken ook gebeurd. Dat moet wel voldoen.

Ik denk dat ik het zo laat. Het natuurlijke is leuk. Wat denk jij?
    Ik dacht ook al zo een viltje’s. Wat denk jij van het dock?

Bijdrager
    Swisi
    KarelWillem op 15 augustus 2010

Ik zou eerst een nieuwe PC en een nieuwe camera kopen.
    :lol:
    Nee, grapje.
    Ik zou hem niet schuren.
    Je zou hem wel blank kunnen lakken voor een leuk effect.
    En inderdaad gewoon vilt onderplakken.

Hoe blank lakken? Mijn moeder zei eens iets over vernis erover te doen. Ben bang dat het dan glanzend is.
    Heb je voorbeelden ofzo?;)

Die pc is trouwens ouder, het scherm heb ik gratis gekregen, normaal gezien ging ik een plat scherm kopen, maar ik heb het toch niet gedaan….. dan kan ik binnenkort een iPod Shuffle’tje kopen.:)
    Enne..die camera….ja… Aldi ooit…. moet ook eens plaatsmaken voor iets nieuwe, maar ik gbruik het weinig. =)

Bijdrager
    macnick

Enne..die camera….ja… Aldi ooit…. moet ook eens plaatsmaken voor iets nieuwe

Investeer dan meteen in een iPhone 4.

Bijdrager
    Swisi

600 euro….ja…ik zou er niet mee durven lopen..:(
    Aloewel, prachtig ding!:)

Bijdrager
    KarelWillem
    Swisi op 15 augustus 2010

…Hoe blank lakken? Mijn moeder zei eens iets over vernis erover te doen. Ben bang dat het dan glanzend is….

Dat zegt je moeder goed ja. Dat bedoelde ik ook eigenlijk.
    En vernis kun je (behoorlijk) mat krijgen.

Bijdrager
    Swisi
    KarelWillem op 15 augustus 2010
    Swisi op 15 augustus 2010

…Hoe blank lakken? Mijn moeder zei eens iets over vernis erover te doen. Ben bang dat het dan glanzend is….

Dat zegt je moeder goed ja. Dat bedoelde ik ook eigenlijk.
    En vernis kun je (behoorlijk) mat krijgen.

Ga ik eens achter kijken!:)

Bijdrager
    Swisi

Even algemene, persoonlijke vraag: wat vinden jullie ervan?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Ik vind het een leuk en origineel idee. Als je nog een baksteen hebt is het nog goedkoop te doen ook, omdat dat ‘dock’ ding er gratis bijzit. (mits je het goede gereedschap hebt.)

Bijdrager
    Swisi
    Waffle op 15 augustus 2010

Ik vind het een leuk en origineel idee. Als je nog een baksteen hebt is het nog goedkoop te doen ook, omdat dat \’dock\’ ding er gratis bijzit. (mits je het goede gereedschap hebt.)

Hoe vindt je de steen? Zo laten of proper maken? (in hoeverre dat lukt..)
    Vernis erop?

Goed gereedschap.. ik heb het gewoon gedaan met een platte schroevendraaier en een hamer.
    En mijn vader heeft er 2 gaatjes met een boor ingeboord om het sneller voorruit te laten gaan, maar in principe moet dat niet.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Ik vind hem heel leuk. Gewoon zo laten. Het ziet er lekker rustiek uit! Zeker niet vernissen!

Bijdrager
    Swisi

Ok, jongens:
    ik kan niet iedereen zijn raad opvolgen.

Besluit:

– Niet schuren
    – Waarschijnlijk geen vernis
    – Gewoon zo laten
    – Afwerken met witte siliconen
    – Mini-‘voetjes’ eronder (ongeveer, maar klein dingetjes die je onder de stoelpoten doet)

Extra:
    – Er komt binnenkort een handleiding, tut. om dit te maken. Met tips en dingen die je met de afwerking kan doen! Heel misschien binnenkort eens een nieuw project. Iets in deze trend: http://bit.ly/bmOnbV

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Nu nog 2 rechtopstaande bakstenen ernaast met luidsprekers erin! Dan is ‘ie echt helemaal af vind ik.

Bijdrager
    Swisi

Nu nog 2 rechtopstaande bakstenen ernaast met luidsprekers erin! Dan is \’ie echt helemaal af vind ik.

Vorige nacht (die dus geweest is) kwam ik door een mede-omt’er op dat idee. Misschien gaan we dat eens eerst uitvoeren. (moet ik nog ongeveer een baksteen vinden in dit genre, heb ik er nog een stuk of 2 van)

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Tja, leuk idee dacht ik zo. Alleen moet je dan wel een audio tap zien te maken op de Dock connector. Ik denk dat je dan een iPod AV dock moet kopen om dat te doen.

Bijdrager
    Swisi

Tja, leuk idee dacht ik zo. Alleen moet je dan wel een audio tap zien te maken op de Dock connector. Ik denk dat je dan een iPod AV dock moet kopen om dat te doen.

Een gaatje in dat plastic. En een goedkope mini-meeneem-trekken-op-niets-speakertjes uit elkaar halen en verwerken in de baksteen.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Oh ja, dat kan ook. Maar dat staat wat lelijker op een moderne (niet een 2g iPod nano die jij hebt) iPod, omdat die een headphone jack aan de bovenkant hebben.

Bijdrager
    Swisi

Oh ja, dat kan ook. Maar dat staat wat lelijker op een moderne (niet een 2g iPod nano die jij hebt) iPod, omdat die een headphone jack aan de bovenkant hebben.

Hebben de iPod Nano’s dat niet meer onderaan?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Goh, ja, de nieuwe hebben ook een connector onderaan. Maar de classic en touch niet.

Bijdrager
    Swisi

Classic weet ik, maar ik dacht dat de touch onderaan had, even kijken.
    Bij de touch lijkt het onderaan.

Ik denk dat ik het zo ga doen. Of heb jij een goede oplossing? (ik sta ervoor open :))

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Nee, ik denk dat jou idee het beste is. Gewoon zo een goedkoop ding kopen, en verwerken. En die tutorial ga ik zeker gebruiken.

Bijdrager
    boerke

Wat bedoel je eigenlijk met siliconen?
    Ik hoop niet het uitsmeren van siliconenlijm,

Bijdrager
    Swisi
    boerke op 16 augustus 2010

Wat bedoel je eigenlijk met siliconen?
    Ik hoop niet het uitsmeren van siliconenlijm,

Nee. Enkel de rand van het plastic houdertje ermee afwerken.

Bijdrager
    Swisi

De afwerking komt eraan… morgen hoef ik nog maar één ding te doen!:):):)
    Even fotootjes: http://twitpic.com/2fciap en http://twitpic.com/2fcigs !

Binnekort komt de tut!
    EDIT: Geen secondelijm, maar silicone!

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Ziet er leuk uit!

Bijdrager
    KarelWillem
    Swisi op 16 augustus 2010

…EDIT: Geen secondelijm, maar silicone!

Siliconen-kit heet zoiets.

Bijdrager
    Swisi

Ben bang dat het lelijk zou zijn.:(
    Hoop van niet!

:)

Bijdrager
    KarelWillem

Het is aan je fotootjes niet zo goed te zien. Want die zijn dit keer wel èrg klein. :lol:

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 58)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.