8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    ôôl

ibooks verwijderen?

Ik heb ruimtegebrek op mijn ipad en zou wat ibooks weg willen doen. Ik meen te weten dat je ze wel kunt verbergen maar niet echt verwijderen.
    als je ze verbergt, blijven ze dan toch ruimte op de ipad gebruiken?
    Kun je dus eigenlijk nooit van een if meer ibooks af? Dan loopt het ruimtegebruik dus wel makkelijk/snel op?

Sleutelbeheerder
    Night

Ik vind het leuk gevonden dat je ruimte wil gaan besparen door eBooks weg te doen.
    Een gemiddeld eBook neemt tussen de 1 en 5 MB in beslag. En tenzij je er echt honderden op je iPad hebt staan, zet dit niet echt zoden aan de dijk.
    Als je dat vergelijkt met de ruimte die apps en videofilms in beslag nemen, is dat echt peanuts. Ook de ruimte die WhatsApp berichten innemen wil al gauw enorm uitgroeien.

Bijdrager
    KarelWillem

Natuurlijk kun je boeken verwijderen.

Ik denk dat je in de war bent met de app iBooks.
    Die kun je inderdaad niet verwijderen.

Bijdrager
    Joid

Inderdaad. Je klikt op ‘Selecteer’ en vinkt dan de boeken aan die je wilt verwijderen. Het boek wordt dan verwijderd. Een boek dat je via de app hebt gedownload, kan je altijd weer opnieuw downloaden. Maar eenmaal verwijderd, neemt een boek geen ruimte meer in beslag.

Bijdrager
    gipsman

Misschien zitten er bv. strips (Kuifje!) bij, en dan kan het snel oplopen tot 1GB en meer.

Bijdrager
    Beech

iCloud aanzetten voor iBooks op je Mac.
    Lees anders dit even.

Bijdrager
    ôôl

OK, wist niet dat de ibooks maar zo’n relatief klein bestand vormen. Dáár kan ik dus niet zoveel ruimtewinst behalen.
    Zal wel neerkomen op het verwijderen van een aantal apps, neem ik aan?
    Dank voor jullie reacties.

Bijdrager
    Beech

Je kunt in Instellingen/Algemeen zien wat het verbruik is per app. Sommige apps, zoals van kranten en tijdschriften kunnen flink groot worden door gedownloade nummers.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.