7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    aruba

iBooks verdwenen…in iMac?

Door een of andere fout wil iBooks niet meer opstarten,als app. in het dock komt krijg ik volgende bericht ” iBooks heeft geen toegang tot je bibliotheek”.

Heb al opnieuw Sierra progamma gedownload en geïnstalleerd(geen Clean install),maar werkt nog steeds niet.
    Nergens kan ik iBooks vinden om apart te downloaden….
    Op iPad en iPhone werkt het wel….

of moet ik een Clean install doen om aan het progamma te komen??

thanx

Bijdrager
    Unlock32

Ja, dat moet….iBooks zit ingebakken in het OS.

Bijdrager
    GoeieDag

iBooks staat wel gewoon in de Programmamap?
    Heb je al eens opgestart in een andere gebruiker op de iMac en gekeken of iBooks het wél doet?

Bijdrager
    aruba

Hi Goeiedag, ga na werk ff kijken naar jouw voorstel,thanx

Bijdrager
    aruba

Hi Goeiedag,raad opgevolgd, andere gebruiker opgestart, iBooks werkt als zonnetje??!!

Wat nu?,thanx.

Bijdrager
    GoeieDag

Dan is het geen probleem met iBooks, maar een foute instelling, conflict, data-corruptie o.i.d.

Volgens mij krijg je ook een knop in dat waarschuwingsvenster dat je de Bibliotheek kun herstellen; dat zou de truc moeten doen.

Anders:
    Als je de map iBooks in ~/Bibliotheek/Containers/com.apple.BKAgentService/Data/Documenten even opzoekt, en deze weghaalt door ‘m bv op het bureaublad te zetten. Nu iBooks weer starten. Dan zal genoemde map ‘iBooks’ weer opnieuw aangemaakt worden, en zet je de inhoud van de ingesloten map Books, dat zijn alle boeken, weer terug in die map. Herstart je Mac.

Bijdrager
    aruba

Hi Goeiedag,starte iBook op…en tot mijn verbazing startte deze nu op zonder problemen, zonder in de map “containers te duiken.
    Waarschijnlijk heeft het opstarten via “andere gebruiker” en erna weer via “eigen gebruiker” het zetje gegeven,
    Hartelijk dank voor je hulp en fijne dag verder, aruba,Aruba.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.