2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    RobbyH

Ibooks markering voor al gelezen en te verwijderen boeken?

Hi all,

Ik vind iBooks wel een handige app, maar helaas vind ik het een gedoe om het onderscheid te houden in al gelezen en niet gelezen boeken. Verwijder ik het boek direct uit iBooks op de iPad, staat dat boek er terug in met de eerstvolgende synchronisatie met iTunes. Ik houd mijn boeken en pdfs bij in Calibre en zet alleen maar boeken in iTunes om te lezen of de aangekochte. Wat gelezen is, verwijder ik. Zou het niet handig zijn dat je gelezen of te verwijderen boeken kunt markeren zodat ze zowel op iPad als in iTunes worden verwijderd bij de volgende synchronisatie. Of gaat dat al maar zie ik iets over het hoofd? Of zijn er andere apps die die functie hebben?

Bijdrager
    Ethiron

Je zou het met een klein omweggetje kunnen oplossen:

Maak in de map waarin je ibooks staan nog 2 mappen aan: gelezen en ongelezen.

Vervolgens geef je in iTunes aan dat alleen de map ongelezen gesynchroniseerd moet worden.

Wanneer je een boek uit hebt, haal je hem op je computer uit de map ‘ongelezen’ en verplaats je hem naar de map ‘gelezen’.

Op deze manier wordt de volgende keer het uitgelezen boek niet meer gesynchroniseerd. Wel éérst naar de andere map verplaatsen voordat je je iPad synchroniseert natuurlijk.

Op deze manier hoef je ook geen boeken meer te importeren in iTunes (behalve de gekochte), omdat je gewoon aangeeft dat iTunes vanaf een willekeurige map op je harde schijf de boeken synchroniseert.:)

Het gaat niet vol-automatisch, maar is denk ik het makkelijkst tot nu toe.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.